سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی:

۴۰ درصد کودکان فرصت مطلوبی برای تکامل ندارند

مراقبت و تکامل دوران ابتدای کودکی مورد غفلت قرار گرفته است و ۲۰ تا ۴۰ درصد کودکان در دنیا و در کشورمان فرصت مطلوبی برای تکامل ندارند.

 به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر مرندی، رئیس فرهنگستان علوم پزشکی گفت: کودکان با یک ظرفیت جسمی اجتماعی و روانی متولد می‌شوند که باید آن‌ها را حمایت کنیم ولی موجب تاسف است که ما پزشکان و یا متخصصان کودکان و نوزادان به این مسائل آشنایی نداشته و کمتر توجه می‌کنیم و بیشتر به بحث درمان می‌پردازیم. 

وی افزود: متاسفانه تا ۴۰ درصد کودکان در دنیا و در ایران فرصت مطلوبی برای تکامل ندارند یکی از مباحث مهمی که مطرح است، این است که اهمیت پیش دبستانی از سایر پایه‌های مهم‌تر بوده ولی هم اکنون پولی شده و این امر باعث می‌شود افراد بی‌بضاعت از پیش دبستانی باز بمانند. 

مرندی تصریح کرد: شیر مادر ضریب هوشی را بالا می‌برد و ۱۳ درجه اختلاف ضریب هوشی با افرادی دارد که شیر مادر مصرف نمی‌کنند و این توجه به اهمیت شیر مادر را تاکید می‌کند. 

وی اظهار کرد: انتقال ارزش‌های اخلاقی در کشور باید توجه بیشتری شود چرا که از همین سال‌های نخستین زندگی است که در کودکان نهادینه می‌شود.

مواد غذایی حاوی سموم عامل افت تکامل در کودکان

 مرندی در ادامه اظهار کرد: مغز انسان با عوامل بیرونی به تکامل می‌رسد که در این میان سوء تغذیه و سموم که در کشورمان فراوان است عامل افت تکامل در مغز کودکان می‌شود. 

وی افزود: در اثر غفلت ما نمک‌های ید دار که مورد مصرف بوده، کمتر شده و در اثر همین غفلت به مشکلات کمبود ید و ضریب هوشی کودکان خواهیم رسید. 

وی تصریح کرد: اگر تغذیه و پایش تغذیه را به درستی انجام دهیم و فرزند پروروی را یاد بگریم و مهد کودک‌های آموزش را راه اندازی کنیم تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت، سه سال اول زندگی بیشترین تاثیر یادگیری را در کودکان داشته و اگر به آن بپردازیم، بیشترین نتایج آید ما خواهد شد. 

وی ادامه داد: کتاب خواندن برای کودکان حتی از ۶ ماهگی بسیار موثر بوده و این در بسیاری از کشور‌ها اعمال می‌شود، این کودکان به زودی صاحب فکر، اعتماد به نفس خواهند شد و زمینه تمام موفقیت‌ها نیز فراهم می‌شود.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.