سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

رونمایی از نخستین اطلس دریایی ایران در اصفهان

نخستین اطلس دریایی ایران در همایش ملی سامانه های هوشمند دریایی در اصفهان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، این اطلس دریایی که شامل 15 هزار لغت و واژه تخصصی و مهندسی در زمینه علوم دریایی است به دست ˈ وحید چگینی ˈ رییس سازمان ملی اقیانوس شناسی کشور رونمایی شد.

دبیر نخستین همایش ملی سامانه هوشمند دریایی در آیین رونمایی این اطلس گفت: لغات موجود در اطلس در زمینه های مهندسی کشتی سازی، اقیانوس شناسی، دریانوردی، غواصی ، حمل و نقل دریایی ، حقوق دریایی و بیمه دریایی است.
ˈ
محمدرضا عرب یارمحمدی ˈ با اشاره به اینکه تهیه و تدوین این دایره المعارف هفت سال طول کشید، افزود: در این کتاب همه لغات با توضیح و عکس کافی منتشر شده است.
وی که یکی از نویسندگان این کتاب است، گفت: این کتاب منبع بسیار خوبی برای پژوهشگران در زمینه علوم دریایی است و نیاز به آن احساس می شد.
نویسندگان این کتاب ˈمحمدرضا عرب یار محمدیˈ ، ˈپویا مولاناˈ و ˈعبدالله سکاکیˈ هستند.
نخستین همایش ملی سامانه های هوشمند دریایی با محوریت هوشمند سازی در سامانه ها و زیر سامانه های دریایی در دانشگاه صنعتی ˈمالک اشترˈ شاهین شهر از توابع استان اصفهان برگزار شد.
هدف از برگزاری این همایش، نشست با اساتید، متخصصان، محققان و دانشجویان در زمینه سامانه های هوشمند دریایی و ایجاد یک محیط علمی برای تبادل اطلاعات و نظرات اعلام شده است/س.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.