سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثروتمندترین خیران دنیا +عکس

در اين فهرست 50 نفره نام‌هاي سرشناس نيز ديده مي‌شود: «ديويد كخ» چهاردهم است و «پي‌ير اميديار» ايراني‌الاصل به همراه همسرش «پاملا» با صرف 69 ميليون دلار در امور خير در رده بيست و پنجم ايستاده‌اند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، دوهفته‌نامه «فوربس» در شماره مخصوص خود كه به تازگي منتشر كرده است به معرفي ميلياردرهايي پرداخته است كه در سال 2012 ميلادي بيشترين پول را در امور خيريه صرف كرده‌اند.

همچون سال‌هاي گذشته، «بيل و مليندا گيتس» درصدر اين فهرست 50 نفره قرار گرفته‌اند. «مارك زوكربرگ» موسس فيس‌بوك در رده چهارم و بالاتر از ميلياردرهاي سرشناسي همچون «خانواده والتون» و «مايكل بلومبرگ» شهردار نيويورك ايستاده است.

در اين فهرست 50 نفره نام‌هاي سرشناس ديگري نيز ديده مي‌شود: «ديويد كخ» چهاردهم است و «پي‌ير اميديار» ايراني‌الاصل به همراه همسرش «پاملا» با صرف 69 ميليون دلار در امور خير در رده بيست و پنجم ايستاده‌اند.

«سرگئي برين» از مديران «گوگل» نيز سي و پنجم است. در مطلب زير با تعدادي از نفرات اين فهرست آشنا مي‌شويد.

بيل و مليندا گيتس

ثروت خالص: 74 ميليارد دلار

ميزان كار خير در سال 2012: 1/9 ميليارد دلار

«بيل گيتس» و همسرش بار ديگر درصدر فهرست ميلياردرهايي قرار گرفته‌اند كه دستي بر آتش كار خير دارند. آنها در سال 2012 بالغ بر 1.9 ميليارد دلار يعني 2.6 درصد از ثروت خالص خود را در راه خير صرف كرده‌اند. با اين رقم آنها ميزان ثروتي را كه در تمام طول زندگي خود به كارهاي عام‌المنفعه اختصاص داده‌اند به 28 ميليارد دلار رسانده‌اند.

وارن بافت

ثروت خالص: 58/7 ميليارد دلار

ميزان كار خير در سال 2012: 1/87 ميليارد دلار

«وارن بافت» در سال 2012 ميلادي بالغ بر 3.2 درصد از كل ثروت خود را به كارهاي خير اختصاص داده است. وي با مبلغي كه در سال‌جاري ميلادي در راه كارهاي عام‌المنفعه هزينه كرده، ميزان فعاليت‌هاي خود در امور خيريه در كل زندگي‌اش را به 25 ميليارد دلار رسانده است. وي در سال‌هاي گذشته مبالغ قابل‌توجهي به بنياد خيريه گيتس اهدا كرده است.

 مارك زوكربرگ

ثروت خالص: 23/4 ميليارد دلار

ميزان كار خير در سال 2012: 519 ميليون دلار

آقاي «فيس‌بوك» جوان‌ترين ميلياردري است كه توانسته در رده چهارم نيكوكارترين ميلياردرهاي سال 2012 قرار گيرد. وي در اين سال بالغ بر 2.2 درصد از ثروت خالص خود را به كارهاي عام‌المنفعه اختصاص داده است. «مارك زوكربرگ» در همه زندگي خود تا به حال بالغ بر 549 ميليون دلار صرف كارهاي خير كرده است.

 خانواده والتون

ثروت خالص: 144/4 ميليارد دلار

ميزان كار خير در سال 2012: 432 ميليون دلار

خانواده والتون ثروت خود را از فعاليت شركت خرده‌فروشي «وال‌مارت» به‌دست آورده‌اند. «وال‌مارت» امروزه به‌عنوان بزرگ‌ترين شركت خرده‌فروشي جهان شناخته مي‌شود. اين خانواده در سال 2012 بالغ بر 0.3 درصد از ثروت خود را بخشيده‌اند. آنها در كل زندگي تاكنون 4.6 ميليارد دلار صرف امور خيريه كرده‌اند.




الي و اديث برود


ثروت خالص: 6/9 ميليارد دلار

ميزان كار خير در سال 2012: 376 ميليون دلار

اين زوج آمريكايي با اختصاص 376 ميليون از ثروت خود به كارهاي عام‌المنفعه در سال 2012، بالغ بر 5.5 درصد از ثروت خود را در اين راه هزينه كرده‌اند. آنها در طول زندگي خود تاكنون بالغ بر 3.5 ميليارد دلار به امور خيريه اختصاص داده‌اند. اين زوج هم‌اكنون در «لس‌آنجلس» ايالت «كاليفرنيا» زندگي مي‌كنند و جزو مسن‌ترين افراد اين فهرست هستند.

مايكل بلومبرگ

ثروت خالص: 31 ميليارد دلار

ميزان كار خير در سال 2012: 370 ميليون دلار

«مايكل بلومبرگ» يك‌صدوهشتمين شهردار كلانشهر نيويورك و صاحب شبكه بورسي بلومبرگ از ثروتمندترين مردان آمريكاست. وي در سال 2012 ميلادي بالغ بر 1.2 درصد از ثروت خالص خود را صرف امور خير كرده است. «بلومبرگ» در طول زندگي خود بالغ بر 2.4 ميليارد دلار صرف كارهاي عام‌المنفعه كرده است.

پل آلن

ثروت خالص: 15/9 ميليارد دلار

ميزان كار خير در سال 2012: 327/7 ميليون دلار

«پل آلن» يكي از بنيانگذاران شركت مايكروسافت است كه به كمك بيل گيتس مايكروسافت را در سال ۱۹۷۵ تاسيس كردند. پل آلن هم‌اكنون يكي از مديران شركت مايكروسافت است. وي در سال 2012 ميلادي 2.1 درصد از ثروت خود را بخشيده است. وي در طول زندگي خود بالغ بر 2 ميليارد دلار صرف امور خيريه كرده است.

شلدون آدلسون و ميريم آدلسون

ثروت خالص: 34 ميليون دلار

ميزان كمك در سال 2012 ميلادي: 114.8 ميليون دلار

خانواده آدلسون با مبلغي كه در سال 2012 ميلادي خرج امور خيريه كرده‌اند، بالغ بر 4.7 درصد از ثروت خالص خود را بخشيده‌اند. آنها درطول زندگي خود تاكنون 469.5 ميليون دلار صرف كارهاي عام‌المنفعه كرده‌اند. «شلدون آدلسون» مالک بسیاری از هتل‌ها و سالن‌های گردهمایی در سراسر جهان است. /تهران امروز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.