سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محافل صهيونيست: تل‌آويو توافق ايران و غرب را پذيرفته است

محافل صهیونیستی خبر دادند مقامات رژيم صهيونيستي توافق بين ايران و غرب را درباره برنامه هسته‌اي پذيرفته‌اند و تلاش هاي آنها صرفا براي کاستن از زيان‌هاي آن است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني الميادين، منابع آگاه اسرائيلي به روزنامه معاريو گفتند مقامات سياسي اسرائيل حصول توافق بين ايران و غرب را پذيرفته و تسليم آن شده اند و همه تلاش آنها براي اين است که از زيان هاي آن بکاهند.  

منال اسماعيل گزارشگر اين شبکه با اشاره به اين مطلب، در گزارشي درباره دور جديد مذاکرات هسته اي ايران و غرب در ژنو و موضع اسرائيل در قبال اين مذاکرات گفت: موضع بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل اين است که هر توافقي با ايران به دست بيايد بد است. نخست وزير اسرائيل و وزراي کابينه وي از هر فرصتي استفاده مي کنند تا بر نامناسب بودن هرگونه توافقي که با ايران به دست خواهد آمد، تاکيد کنند زيرا به نظر آنها ايران بر اساس چنين توافقي تقريبا از هيچ چيز عقب نشيني نخواهد کرد و در مقابل تسهيلاتي دريافت خواهد کرد که ممکن است به فروپاشي مجازات‌ها منجر شود. 

يووال اشتاينتس وزير امور استراتژيک اسرائيل ضمن تاکيد بر نامناسب بودن توافق بين ايران و غرب درباره برنامه هسته‌اي تاکيد کرد و افزود متاسفانه چنين توافقي امضا خواهد شد اما اميدوارم اصلاحاتي در اين توافقنامه صورت بگيرد. 

در ادامه گزارش آمده است: ديدگاه‌هاي موجود در اسرائيل حاکي از آن است که تلاش هاي هفته‌هاي اخير اسرائيل براي جلوگيري از رويکرد غرب جهت دستيابي به توافق هسته‌اي با ايران به باد فنا رفته است و اين در حاليست که آوازه تلاش هاي اين رژيم براي جلوگيري از دستيابي به چنين توافقي در گوشه و کنار جهان پيچيده است. 

منال اسماعيل در ادامه گزارش خود گفت: اميدهاي مسئولان اسرائيلي براي اين که کنگره آمريکا رئيس جمهور و دولت اين کشور را مهار کنند، نااميد شد. از سوي ديگر استقبال گرم مقامات اسرائيلي از فرانسوا اولاند رئيس جمهور فرانسه در سفر به اسرائيل نيز اشتياق فرانسه را براي دستيابي به راه حل ديپلماتيک با ايران درباره برنامه هسته‌اي اين کشور از بين نبرده است. در همين حال محافل اسرائيلي از سفر امروز بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل به روسيه و ديدار وي با ولاديمير پوتين رئيس جمهور اين کشور انتظار چنداني ندارند.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.