سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

علما در خصوص حج فتاوای جهانی بدهند

آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع عظام تقلید شیعیان در قم، گفت: بر علما و اندیشمندان دین لازم است که در خصوص حج فتاوای جهانی بدهند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، این مرجع تقلید در دیدار نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی و هیئت همراه با وی در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء، با اشاره به اهمیت حج افزود: حکومت اسلامی باید حج را اقامه کند که این امر به دلیل محدویت های اعمال شده برای ائمه مقدور نبود.


وی ادامه داد: بسیاری از مشکلات اخلاقی و دینی جامعه با اقامه حج حل می شود و تا نظم و وحدت و هماهنگی میان بعثه مراجع معظم تقلید و سازمان حج و اوقاف و دیگر مسئولین نباشد این کار ممکن نخواهد شد.

معظم له با بیان اینکه ستون حج را مستضعفین و عموم مردم بر شانه دارند گفت: پابرهنگان و ضعفا صاحبان اصلی حج هستند و آنانند که پیام جهانی حج را درک کرده و آن را به جامعه منتقل می کنند.

آیت الله جوادی آملی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع مناسک حج پرداخت و گفت: علما در فتاوای خود مسائل، مشکلات و کثرت فراوان حجاج در سالهای اخیر را مد نظر داشته باشند تا حجاج بیشتری امکان تشرف به حج را داشته باشند.

معظم له معضل اساسی جهان اسلام را عدم وحدت و وجود تفرقه در میان مذاهب اسلامی دانست و افزود:  همه مذاهب اسلامی باید برای ایجاد وحدت میان مسلمان به صورت جدی اقدام کنند و در مرحله اول با دقت به موضوع دشمن شناسی بپردازند.

آیت الله جوادی آملی تاکید کرد: صهیونیسیم و آمریکا با همه مذاهب اسلامی و با اصل اسلام دشمن است و اگر امروز از برخی گروهها حمایت می کند فردا نوبت دشمنی با آنان خواهد بود.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسگر به ارائه گزارشی از حج امسال پرداخت.

وی حج امسال را از نظر برقراری ارتباطات بین المللی با مسئولین دیگر کشورها، همکاری و تعامل با بعثه مراجع عظام تقلید و ارائه خدمات بهتر و گسترده تر به زائران بیت الله الحرام، بسیار مطلوب ارزیابی کرد./س
برچسب ها: قم ، علما ، حج ، فتاوا ، جهان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.