سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئيس اتحاديه صنايع هوايي فضايي ايران:

عدم وصول مطالبات دليل كندي روند حركت شركت‌هاي هوا‌فضا

در حال حاضر بسياري از شركت‌هاي خصوصي مطالباتي از دولت دارند كه به علت وصول نشدن اين مطالبات روند توسعه و حركت آن‌ها بسيار كاهش يافته است.

ايرج ابراهيمي، رئيس اتحاديه صنايع هوايي فضايي ايران در گفتگو با خبرنگار فناوري‌هاي نوين باشگاه خبرنگاران گفت: در حال حاضر چند شركت خصوصي كه در حوزه هوايي و فضايي فعال هستند، به علت اينكه مطالبات خود را هنوز نتوانسته‌اند از دولت دريافت كنند با كندي در حركت توليدات خود مواجه شده‌اند.

وي ميزان مطالبات اين چند شركت از دولت را 10 ميليارد دانست و عنوان كرد: در راستاي تحقق بخشيدن به اين مطالبات و حل مشكلات مالي معاونت علمي رياست جمهوري در نامه‌اي درخواست گزارشي را كرده است كه در اين گزارش بايد ميزان مطالبات هر شركت و پروژه‌هايي كه نيازمند بودجه است، عنوان شود.

ابراهيمي تصريح كرد: ميزان ظرفيت هوا‌فضا در كشور ما مشخص است و اگر دولت و مردم بتوانند، كمك كنند تا اين ظرفيت افزايش يابد شركت‌هاي خصوصي مي‌توانند پيشرفت‌هاي چشمگيري داشته ‌باشند.

وي اظهار داشت: در حال حاضر تنها متولي بخش خصوصي هوا‌فضا اتحاديه هوا‌فضاي ايران است و هيچ ارگان ديگري در اين زمينه شركت‌هاي خصوصي را حمايت نمي‌كند.

ابراهيمي تأكيد كرد: اگر نيروي انساني جوان و پرانرژي كشور در اختيار شركت‌هاي خصوصي قرار بگيرد و مبلغ قابل توجهي از نظر مالي به اين بخش تزريق شود.

شركت‌هاي دانش‌بنيان و خصوصي توسعه و پيشرفت چشمگيري خواهند داشت و دولت مي‌تواند آينده و نقشه راه اين شركت‌ها را ترسيم و بر روند حركت آن‌ها نظارت كند.


انتهاي پيام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.