سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مازندران /

سهم 70 درصدی دلال‌ها از سود محصولات کشاورزی

70 درصد از سود حاشیه بازار محصولات کشاورزی به دلال‌ها می‌رسد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری با تاکید بر اینکه فضای کار باید به گونه‌ای پیش برود که صادرات سالم و ارگانیک باشد گفت : اگر صادرات ما با نشان تجاری سالم و ارگانیک باشد اما از سموم استفاده کنیم بازارهای هدف را از دست می‌دهیم.

احسانی با بیان اینکه در بحث سرمایه‌گذاری کشاورزی عقب هستیم، افزود : 10 درصد از اعتبارات صندوق توسعه ملی برای سرمایه‌گذاری اختصاص یافته است و باید سهم بری استان را در این زمینه تغییر دهیم.

وی با اشاره به اینکه اگر زنجیره ارزش ما کامل نباشد صادرات بی‌معنا می‌شود، تصریح کرد: نباید به نگاه تولید محور توجه باشیم باید بازار هم مورد توجه باشد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران با بیان اینکه گفته می‌شود کشاورزی محور اصلی توسعه است،گفت : این محور رو به رشد نیست.

احسانی با اشاره به تغییر کاربری زمین های کشاورزی، افزود : با توجه به این روند شاید در 10 سال آینده زمین های کشاورزی نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه تاکید وزیر کشاورزی بر افزایش زنجیره ارزش است، تصریح کرد : فرآوری ما ضعیف است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران با اشاره به استفاده از روشهای سنتی نگهداری مرکبات ومحصولات باغی گفت:وقتی تولیدسالم است درمراحل بسته‌بندی و فرآوری هم محصول باید سالم بماند.

به گفته احسانی70 درصد از سود حاشیه بازار محصولات کشاورزی به دلال‌ها می رسد./س

برچسب ها: دلال ، سهم ، محصولات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.