سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

به دام انداختن حفاران غیر مجاز

طی یکی دو ماه گذشته چندین بار خبر دستگیری گروه های مختلف حفاری غیر مجاز در کرمانشاه توسط مسئولین اداره کل میراث فرهنگی استان انتشار یافته و امروز نیز بازهم خبر جدیدی از دستگیری این متجاوزین به حریم آثار تاریخی کرمانشاه رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

نصرت اله سپهر، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در این باره گفت: یک گروه حفاری غیر مجاز با به همراه داشتن وسایل کامل حفاری در شهرستان هرسین توسط ماموران یگان حفاظت میراث فرهنگی این استان دستگیر شدند.

سپهر افزود: افراد بازداشت شده تا خسارت وارد شده به طبیعت را جبران نکنند و تعقیبات قانونی برای آنها به طور کامل انجام نشود از چنگال قانون رها نخواهند شد.

وی ادامه داد: به افراد سودجو هشدار می دهیم که کوچکترین تحرک آنها در محدوده آثار تاریخی و میراث فرهنگی مردم با تیزبینی کنترل می شود و هیچ عاقبتی غیر از به چنگال قانون افتادن برای آنها متصور نیست.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با اشاره به توجه ویژه این مجموعه به حراست از آثار تاریخی و فرهنگی گفت: همکاری بین ادارات میراث فرهنگی در شهرستانها با یگان های حفاظت باعث شده است که قدم به قدم محدوده های تاریخی در استان تحث کنترل باشد.

وی ادامه داد: در شهر کرمانشاه نیز چندین گروه بازرسی دائما از حریم آثار تاریخی بازدید کرده و با هرگونه تخلف در این محدوده ها طبق قانون برخورد خواهند کرد.

سپهر، همکاری ویژه مردم با اداره کل میراث فرهنگی را ستودنی دانست و گفت: با اقدامات آموزشی که انجام داده ایم و با بالا رفتن سطح آگاهی های عمومی شاهد هستیم که مردم استان کرمانشاه کاملا دغدغه میراث فرهنگی دیار خود را دارند و علاوه بر اینکه خود آنها در حفظ و نگهداری این گنجینه های گران بها کوشا هستند، اخبار مربوط به تحرکات افراد سود جو را نیز به اطلاع ما می رسانند که موجب واکنش به موقع شده است./س



برچسب ها: دام ، انداختن ، حفاران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.