سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با پايان فراخوان بيست و نهمين جشنواره موسيقي فجر صورت گرفت

ثبت نام 259 گروه و افزايش قابل توجه متقاضيان شركت در جشنواره موسيقي فجر

تعداد گروههاي شركت‌كننده در بخش رقابتي بيست و نهمين جشنواره موسيقي فجر با پايان يافتن فراخوان اين دوره 259 گروه و هنرمند اعلام شد.

به گزارش حوزه موسیقی باشگاه خبرنگاران به نقل از بیست ونهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر، "علي ترابي" دبير اجرايي بيست و نهمين جشنواره بين‌المللي موسيقي فجر اعلام کرد: در اين دوره از جشنواره 259 گروه و هنرمند تقاضاي خود را به دبيرخانه جشنواره موسيقي فجر ارسال كرده‌اند.

وی افزود : اين تعداد نسبت به سال گذشته دارای رشد 61 درصدي است به طوري كه آمار شركت كنندگان جشنواره بيست و هشتم 160 گروه و امسال 259 گروه است.

"ترابی" ادامه داد: در اين دوره و در شاخه موسیقی كلاسيك ايراني 67 گروه اعلام حضور كرده‌اند كه از اين تعداد 22 گروه از تهران و 45 گروه از شهرستان هستند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در شاخه كلاسيك غيرايراني 14 گروه  شامل 7 گروه تهراني و 7 گروه شهرستاني و در شاخه آواز جمعي 13 گروه شامل 5 گروه تهراني و 8 گروه شهرستاني آثارشان را به دبيرخانه ارسال كرده‌اند.

دبير اجرايي بيست و نهمين جشنواره بين‌المللي موسيقي فجر با اشاره به آمار شركت‌كنندگان در بخش آهنگسازي اين دوره بيان داشت: در شاخه آهنگسازي مجموعا 165 هنرمند آمادگي خود را اعلام كرده‌اند كه اين تعداد نسبت به سال گذشته بيش از دو برابر شده است.

وی تصریح کرد: به طوري كه در شاخه آهنگسازي كلاسيك ايراني 46 اثر شامل 20 اثر از تهران و 26 اثر از شهرستانها، در شاخه آهنگسازي كلاسيك غير ايراني 79 اثر شامل 30 اثر از تهران و 49 اثر از شهرستانها، در بخش پايان نامه 14 اثر شامل 3 اثر از تهران و 11 اثر از شهرستان و در بخش ويژه با موضوع موسيقي حماسي 26 اثر شامل 8 اثر از تهران و 18 اثر از شهرستان به دبيرخانه جشنواره رسيده است.

"ترابي" در ادامه به مقايسه ميزان تعداد شركت‌كنندگان جشنواره بيست و نهم نسبت به سال گذشته پرداخت و افزود: تقريبا در تمامي شاخه‌هاي بخش رقابتي شاهد رشد قابل چشمگيري هستيم.

وی ادامه داد : بدین ترتیب در بخش كلاسيك ايراني سال گذشته  53 گروه و امسال 67 گروه، در بخش آواز جمعي سال گذشته 8 گروه و امسال 13 گروه متقاضي شركت در جشنواره بوده‌اند و در بخش آهنگسازي سال گذشته 80 اثر و امسال 165 اثر شركت كرده‌اند.

"ترابی" همچنین اظهار داشت: تنها در شاخه كلاسيك غيرايراني ما شاهد كاهش گروه‌هاي شركت‌كننده بوديم به طوري كه سال گذشته 19 گروه و امسال 14 گروه متقاضي شركت در جشنواره بوده‌اند  كه اين مسئله نيازمند توجه بيشتر سياستگذاران موسيقي است كه با آسيب‌شناسي كارشناسانه به اين امر مهم بپردازند و زمينه‌هاي لازم را براي ترغيب و پرورش موزيسين‌هاي جوان به اين شاخه از موسيقي ايجاد كنند.

دبير اجرايي جشنواره بيست و نهم در خاتمه خاطر نشان كرد: 259 گروه و اثر شركت كننده در بخش رقابتي جشنواره‌، توسط هيئت انتخاب داوري  و آثار راه يافته به جشنواره از سوي ستاد جشنواره اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/ص

برچسب ها: ئ ، ن ، ن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.