سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه /

روزانه هشت میلیون دلار کالا از پرویزخان به عراق صادر می شود

سرپرست فرمانداری قصرشیرین از صادرات روزانه هشت میلیون دلار انواع کالاهای ایرانی از طریق مرز رسمی پرویزخان به کشور عراق و اقلیم کردستان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

یاور محمدی گفت : هم اکنون روزانه 800 تا یک هزار دستگاه کامیون محموله های خود شامل انواع کالاهای صادراتی کشورمان را برای صادرات به عراق به این مرز رسمی منتقل می کنند.

وی مهمترین کالای صادراتی از این مرز را سیمان خاکستری اعلام کرد و یادآور شد: علاوه بر این، انواع مصالح ساختمانی (سرامیک، کاشی، سنگ)، مواد غذایی، لبنیات، میوه و تره بار، خشک بار، نوشابه، کولر آبی، شیشه و مصنوعات چوبی نیز از این مرز صادر می شود.

محمدی افزود: هم اکنون مرز رسمی پرویزخان بعنوان یکی از قطب های صادراتی کشور محسوب می شود که براساس اعلام متولیان امر (گمرک کشور) بیش از نیمی از صادرات کالاهای غیرنفتی ایران به عراق از این مرز مبادله می شود.

وی همچنین از صادرات روزانه 200 تا 250 دستگاه کامیون حامل انواع کالاهای صادراتی از دیگر مرز رسمی این شهرستان یعنی مرز خسروی خبر داد و گفت: این کالاها به شهرهای حوزه حکومت مرکزی عراق صادر می شود.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین خاطرنشان کرد: در نیمه نخست امسال، یک میلیارد و 187 میلیون دلار انواع کالا از مرزهای این شهرستان (پرویزخان و خسروی) به کشور عراق صادر شده است.

شهرستان مرزی قصرشیرین با داشتن 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق، دو مرز رسمی فعال پرویزخان و خسروی با این کشور در محدوده مرزی خود دارد که این مرزها نقش مهمی در رونق اقتصادی کشور داشته و بعنوان قطب اقتصادی غرب کشور شناخته شده است./س

برچسب ها: صادرات ، کالا ، پرویزخان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.