سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لرستان/

شناسایی بیش از 4000 دیابتی در لرستان

مدیر گروه پیشگیری و کنترل بیماری‎های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: بیش از 4000 نفر در استان لرستان به دیابت مبتلا هستند.

به گزارش  گروه استانهای باشگاه خبرنگاران «غلامرضا لشکرآرا»، اظهار کرد: دیابت نوع یک اختلال در سوخت‎وساز بدن است که در آن یا انسولین به میزان کافی در بدن ترشح نمی‌شود و یا هورمون انسولین نمی‌تواند وظیفه‌ی خود را به‎درستی انجام دهد در نتیجه به‎علت وجود مقاومت در برابر آن، سطح قند در خون افزایش می‌یابد و به دیابت منجر می‎شود.

وی گفت: این مقاومت ناشی از کم‎تحرکی، چاقی، مصرف مواد چرب و قندی و شیرینی‎جات است.

مدیر گروه پیشگیری و کنترل بیماری‎های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار کرد: افرادی با سابقه‌ی دیابت در خانواده بیش از دیگران در معرض ابتلاء به دیابت هستند حتی زنانی که نوزادانی با وزن بیشتر از 4 کیلوگرم به دنیا می‎آورند نیز در معرض خطر این بیماری هستند.

لشکرآرا با بیان این‌که هم‌اکنون در استان 4594 به دیابت مبتلا هستند که از این میزان 1359 نفر مرد و 3235 نفر زن هستند، افزود: دیابت همه‌ی اعضای بدن از جمله کلیه، قلب، چشم، کبد، اعضای حسی و حرکتی را درگیر می‎کند.

وی یادآور شد: برای پیشگیری از این بیماری خاموش، مردم باید عادات غذایی و سبک زندگی خود را تغییر دهند و فعالیت بدنی خود را افزایش دهند چون اگر رژیم غذایی اصلاح و تحرک افراد بیشتر شود خطر ابتلا به این بیماری کمتر می‌شود.
منبع: ایسنا
برچسب ها: لرستان ، دیابت ، انسولین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.