سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معرفی برگزیدگان سیزدهمین آیین بزرگداشت حامیان نسخ خطی ایران

کتابخانه و موزه ملی ملک در "سیزدهمین آیین بزرگ‌داشت حامیان نسخ خطی" به عنوان "موسسه برگزیده کشور در پاسداشت میراث مکتوب و مستند ایران اسلامی" برگزیده شد.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی «موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک»، موقوفه آستان قدس رضوی؛ سیزدهمین آیین بزرگداشت حامیان نسخ خطی کشور در روز سه‌شنبه 28 آبان 1392 خورشیدی هم‌زمان با چهارمین روز از بیست و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، در مکان سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار و در آن از حامیان نسخه‌های خطی ایران در زمینه‌های گوناگون تقدیر شد. در این مراسم همچنین برترین‌های هر بخش در حوزه نسخه‌های خطی معرفی شدند. کتابخانه و موزه ملی ملک در این مراسم به عنوان برترین موسسه ایران در زمینه حفاظت و نگهداری از نسخه‌های خطی میراث تمدن ایران و اسلام شناخته و برگزیده شد.

در لوح تقدیری که به امضای رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران به کتابخانه و موزه ملی ملک به عنوان موسسه برگزیده کشور در حفاظت و نگهداری نسخه‌های خطی اهدا شده، آمده است «برگزاری آیین بزرگداشت حامیان نسخ خطی، که اینک به وادی سیزدهم رسیده است، در حقیقت فرصتی مناسب برای پرداختن مجدد به موضوع مهم نسخ خطی و نیز حافظان آن‌ها در دوران پرآشوب کنونی است. اینک با کمال خرسندی و افتخار وظیفه می‌دانم، همت و پشتکار آن موسسه محترم در پاسداشت میراث مکتوب و مستند ایران اسلامی را ارج نهم و به پاس آن و به عنوان موسسه برگزیده این لوح را به یادگار پیشکش نمایم».

سیزدهمین آیین بزرگداشت حامیان نسخ خطی کشور با تقدیر ویژه از مرحوم آیت‌الله سیدعبدالعزیز طباطبایی یزدی و دکتر محمد دبیرسیاقی، در موضوعات گوناگونی در زمینه‌های حفاظت و نگهداري، فهرست‌نگاري، صحافی، مرمت، آسيب‌شناسي و اهداي نسخ خطی به كتابخانه‌ها، همچنین تصحيح و تحقيق نسخ خطی، تحقيق در عرصه‌هاي مربوط، انتشار نسخ تصحيح شده خطی و پايان‌نامه‌های دانشجويی در زمينه تصحيح متون و نسخه شناسی، تولیدات رادیویی و تلویزیونی و پیشکسوتان برگزار شد.
 
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.