سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد/

هیچ وقت به اندازه عصر حاضر، انسان اثر تخریبی بر محیط زیست نداشته است

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: هیچ وقت به اندازه عصر حاضر، انسان بر روی محیط زیست اثر تخریبی نداشته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

قاسم سلیمانی دشتکی، استاندار جدید چهارمحال و بختیاری در دیدار با مدیر کل و مسئولان حفاظت محیط زیست استان با اشاره به تغییرات اقلیمی، خشکسالی ها، آلاینده های مختلف، گازهای گلخانه ای، افزایش برداشت از منابع طبیعی و ... گفت: هیچ وقت به اندازه عصر حاضر، انسان بر روی محیط زیست اثر تخریبی نداشته است.

سلیمانی، تخریب محیط زیست را فقط شامل ایران ندانسته و آن را به عنوان یک معضل جهانی برشمرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری، با مقایسه دیدگاه های سد سازی در گذشته و حال، نقص علم در زمینه سدسازی را قابل تعمق دانست و بر لزوم همه جانبه نگری در روند توسعه تاکید کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری، بند 12 سوگند نامه دولت و تشکیل شورای عالی حفاظت محیط زیست، تشکیل صندوق ملی محیط زیست و تاکید رئیس جمهور بر همکاری دستگاه‌ها برای حفظ محیط زیست را از نشانه های بارز توجه دولت به حل مسائل و مشکلات زیست محیطی دانست و گفت: خشکسالی های اخیر، عدم مدیریت موثر بر منابع آب استان، بیابان زایی و ایجاد کانون های مولد ریزگرد، افزایش چشمگیر آلاینده ها خصوصاَ آلاینده های هوا از مهمترین معضلات پیش روی این استان می باشد.

سعید یوسف پور افزود: از حدود ششصد هزار هکتار گون زار موجود در استان چهارمحال و بختیاری، بیش از دویست هکتار آن از بین رفته است و نزدیک دویست هکتار دیگر نیز در وضعیت بحرانی و درحال خشکیدن است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری، روند سد سازی در این استان را قابل تجدید نظر دانست و انتقال آب بین حوزه ای را چالشی مهم و بسیار نگران کننده در این استان برشمرد.

یوسف پور، افزایش انواع آلاینده ها را در مسیر توسعه استان چهارمحال و بختیاری جدی دانست و گفت: پسماندها، پساب ها و به ویژه فاضلاب های شهری و روستایی، آلاینده های ایجاد شده توسط مزارع پرورش ماهی و تاثیر آلاینده های ناشی از فعالیت کشاورزی در استان حائز اهمیت است.

وی، با اشاره به اینکه 4/9 سطح استان چهارمحال و بختیاری درحال حاضر تحت مدیریت حفاظت محیط زیست قرار گرفته است، تصریح کرد: تخریب و تصرف عدوانی این مناطق یکی از معضلات مهم در حوزه محیط زیست طبیعی به شمار می رود.

یوسفپور، برخورد با شکار و صید غیرمجاز را از فعالیتهای مستمر یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری عنوان نمود و ابراز امیدواری کرد؛ با فرهنگ سازی و همه جانبه نگری بتوان در آینده از میزان این تخلفات به نحو چشمگیری کاهش داد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری، توجه استاندار و مسئولان استان را بهترین دلگرمی برای بدنه حفاظت محیط زیست عنوان کرد. /س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.