سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

رویکرد دولت «تدبیر و امید» روح امید را در جامعه تقویت کرده است

رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: رویکرد و سیاستهای دولت «تدبیر و امید» روح امید را در جامعه تقویت و نشاط و آرامش اجتماعی را حاکم کرده است

رجایی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک؛ در آستانه یکصدمین روز فعالیتهای دولت افزود: رویکرد برنامه های دولت در این مدت کوتاه، با پشتیبانی و ارزیابی مثبت لایه ها ،قشرها و بخشهای مختلف جامعه همراه شده و بایداز این فرصت به نحو شایسته در گره گشایی از مشکلات و شتاب بخشی به اصلاحات بهره برد.
وی گفت : یکی از نمودهای عینی موفقیت دولت دریکصد روز اخیر ورود عقلایی در حوزه سیاست خارجی و مذاکرات بوده که علاوه بر بهبود نگرشها و روابط ایران با کشورهای جهان در نگاه داخلی نیز چشمه امیدی را برای حل مشکلات و رونق امور در مردم باز کرده است.
رجایی افزود : رویکرد اصلاحی به امور اقتصادی به تنهایی کافی نیست و می طلبد که دولت با حساسیت و جدیت در اجرای کردن مفاد قانون برنامه و موضوعات تخصصی اهتمام ورزد و از همراهی مجلس و خرد جمعی در حل مشکلات بیشتر بهره ببرد.
رجایی افزود : با توجه به اینکه در قانون بودجه اصلاحات تغییر قیمتها درهدفمند کردن یارانه ها 38 درصد تعیین شده انتظار می رود که دولت اهتمام بیشتری را در عملیاتی کردن این تکلیف قانونی داشته باشد و بصورت شفاف با ارائه برنامه های کاربردی پای در میدان بگذارد.
وی گفت : یکی از نیازهای مهم و اساسی، جراحی روند بیمار بودجه است که باید به ابتکار دولت محقق شود چرا که هم اینک بخش کمی از بودجه های مصوب عملیاتی می شود و انحراف در این حوزه بالا است.
رجایی افزود: تامین رقم حدود 500 میلیارد تومان بودجه مورد نیاز برای طرحهای نیمه تمام کشور به تنهایی از عهده دولت برنمی آید و نیاز است که روشهای خلاقانه دراستفاده از ظرفیتهای مردمی و بخش خصوصی برای پیشبرد اهداف این بخش دیده شود./س
 
/
برچسب ها: دولت ، تدبیر ، کمیسیون
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.