سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرزوقی علی در صحن علنی:

ما از برنامه هسته‌ای ایران حمایت می‌کنیم/ صلح در فلسطین تنها با استقلال امکانپذیر است

رئیس مجلس نمایندگان اندونزی با تاکید بر برنامه هسته‌ای ایران گفت: ما از برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران حمایت می‌کنیم و می‌خواهیم آنچه آرمان ایران است به دست آید.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ علی لاریجانی، پس از ورود مرزوقی علی رئیس مجلس نمایندگان اندونزی به مجلس شورای اسلامی گفت: کشور اندونزی کشوری بزرگ و اسلامی است و همواره روابط گسترده سیاسی، فرهنگی و اقتصادی با ایران داشته است.
 
وی افزود: در مذاکرات طولانی مشخص شد که تلقی ما از مسائل مهم منطقه و بین‌الملل و همچنین مصالح مسلمین به یکدیگر نزدیک است.
 
در ادامه مرزوقی علی رئیس مجلس نمایندگان اندونزی در جایگاه سخنرانی حاضر شد و تصریح کرد: این سفر به دعوت رئیس مجلس ایران صورت گرفته و من امیدوارم این سفر بتواند رابطه دیرینه اندونزی و ایران را که سابقه 1000 ساله دارد، در زمینه‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی توسعه دهد.
 
وی افزود: روابط پارلمان‌های ایران و اندونزی نزدیک و صمیمی است ولی این دو کشور در بعد اقتصادی و تجارت با مشکلاتی مواجه است که امیدواریم این سفر موانع را برطرف کند.
 
مرزوقی علی با اشاره به ملاقات شب گذشته خود با رئیس مجلس کشورمان ادامه داد: ارتباط بین دو پارلمان ایران و اندونزی خوب است ولی ما می‌خواهیم روابط بیشتر از این باشد و مثلا این روابط میان مردم ایران و اندونزی افزایش یابد.
 
رئیس مجلس نمایندگان اندونزی اظهار کرد: پارلمان‌های ایران و اندونزی همکاری‌های گسترده‌ای در سطح منطقه و بین‌الملل با یکدیگر دارند و نظر ما درباره فلسطین به ایران نزدیک است و ما معتقدیم صلح در فلسطین بوجود نخواهد آمد مگر اینکه فلسطین به پایتختی بیت‌المقدس مستقل شود.
 
وی با تاکید بر برنامه هسته‌ای ایران گفت: ما از برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران حمایت می‌کنیم و می‌خواهیم آنچه آرمان ایران است به دست آید.
 
مرزوقی علی ضمن محکوم کردن انفجار تروریستی روز گذشته بیروت تصریح کرد: ما به نمایندگی از دولت و مردم اندونزی به شما به خاطر وقوع این انفجار تسلیت می‌گوییم و همچنین از اعضای مجلس ایران خصوصا رئیس مجلس برای ملاقات‌های گوناگون تشکر می‌کنیم، همچنین از فرصت پیش آمده برای دیدار با رئیس جمهور ایران نیز سپاسگذاریم و امیدواریم این سفر بتواند ارتقاء سطح روابط ایران و اندونزی را در سطوح مختلف دولت، مجلس و مردم ارتقاء دهد.
 
در ادامه علی لاریجانی رئیس مجلس گفت: امیدوارم سفر رئیس مجلس نمایندگان اندونزی به ایران نقطه عطفی در روابط ایران و اندونزی باشد و همکاری‌های پارلمانی باعث ارتقاء سطح روابط تجاری شود.

انتهای پیام/
 
 
 
 

برچسب ها: رئیس ، مجلس ، نمایندگان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.