سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهردار فردوس خبر داد

برگزاری همایش روز فردوس

شهردار فردوس از برگزاری همایش روز فردوس در 10 آذرماه در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران  حمید حلاج‌مقدم اظهار کرد: همایش روز فردوس به پشتوانه استقبال مردم شهرستان با دعوت از جامعه دانشگاهی، فرهیختگان و صاحبان آثار فرهنگی تالیفی، تحقیقی و پژوهشی در روز 10 آذر‎ماه امسال برگزار می‌شود.

وی با اشاره به فرهنگ غنی شهرستان فردوس و نیز هشتادونهمین سال تاسیس شهرداری در این شهر، گفت: شهرستان فردوس با قدمت بالای شهرنشینی، نخستین شهر خراسان جنوبی بوده که شهرداری آن در سال 1304 تاسیس شده است.

شهردار فردوس افزود: در کنار همایش روز فردوس، نمایشگاه‌هایی در قالب معرفی ظرفیت‌های کشاورزی، تولیدی، صنایع دستی و جاذبه‌های توریستی و گردشگری این شهرستان برگزار می‌شود تا گامی برای شناساندن این قابلیت‌ها به نسل جوان برداشته باشیم.

حلاج‌مقدم در ارتباط با تور فردوس‎گردی و نحوه اجرای این برنامه نیز تصریح کرد: برنامه تور فردوس‎گردی با مشارکت شهرداری، شورای شهر، آموزش و پرورش و میراث فرهنگی با هدف آگاه‎سازی و تقویت روحیه خودباوری در مردم و به ویژه نسل جوان برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: در این طرح علاقه‌مندان از آثار تاریخی، گردشگری، صنایع و معادن و همچنین منابع طبیعی این شهرستان دیدن می‌کنند.

*برگزاری مسابقه کتابخوانی در فردوس

شهردار فردوس برگزاری مسابقه کتابخوانی را یکی دیگر از برنامه‌های روز فردوس اعلام کرد و گفت: مسابقه کتابخوانی با هدف آشنایی بیشتر مردم با تاریخ، قدمت، مشاهیر و شهدای فردوس با مشارکت شهرداری، شورای شهر، کتابخانه عمومی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از کتاب «فردوس،خورشیدی بر تارک کویر» برگزار می‌شود.

حلاج‌مقدم افزود: علاوه بر این مسابقه یادداشت‎نویسی با موضوع فردوس و همچنین زنگ روز فردوس در یکی از مدارس این شهرستان نواخته می‌شود برنامه بازدید دانش‌آموزان و مردم فردوس از موزه فردوس‌شناسی نیز در روز 10 آذرماه به صورت رایگان صورت می‌گیرد.
برچسب ها: همایش ، فردوس ، خراسان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.