سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی:

تحت پوشش "بیمه" رفتن "داروی ریناژل" هزینه بالاتری را به بیماران دیالیزی تحمیل کرد

با وجودی که داروی ریناژل تحت پوشش بیمه قرار گرفته است اما بیماران باید دو برابر هزینه نسبت به قبل از تحت پوشش رفتن بپردازند.

مصطفی قاسمی، رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی در بخش گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: درحال حاضر ۴ هزار و ۶۰۰ دستگاه‌ دیالیز در سراسر کشور در ۴۶۰ مرکز وجود دارد و کمبودی از لحاظ دستگاه‌های دیالیز نداریم ولی مشکل فرسودگی دستگاه‌های دیالیز است و باید بودجه برای خرید "دستگاه‌های دیالیز" فراهم شود تا جایگزین دستگاه‌های فرسوده شود. 

وی با بیان اینکه از لحاظ صافی‌های دستگاه دیالیز مشکلی نداریم و کشورمان در تولید آن خود کفا است و حتی می‌توانیم به کشورهای دیگر صادر کنیم، افزود: مشکل بیماران دیالیزی دارو است یکی از داروهای مصرفی این بیماران "ریناژل" است سال‌ها وارد کشور می‌شد و بیماران آن را به صورت آزاد و به قیمت هر عدد ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان خریداری می‌کردند. 

اما چند وقت پیش این دارو تحت پوشش بیمه رفت و یک ماه "بیماران دیالیزی" به صورت رایگان آن را دریافت می‌کردند. 

قاسمی ادامه داد: بعد از یک ماه بیماران باید به ازای هر دارو  ۱۵۰۰ تومان پرداخت کنند که ماهانه حدود ۲۰۰ هزار تومان باید هزینه بابت این دارو بپردازند در واقع با تحت پوشش "بیمه" رفتن قیمت آن دو برابر شده است، این مشکل به "سازمان غذا و دارو" اعلام شده و منتظر حل آن هستیم. 


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.