سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آهنگساز موسیقی پاپ:

نگاه تعصبی به موسیقی محلی نداشته باشید

زایا سلیمان گفت: جشنواره‌های موسیقی محلی زمانی نتیجه خواهد داد که این نوع موسیقی، جوان‌پسند شود.

زایا سلیمان، آهنگساز کشورمان در گفتگو با خبرنگار حوزه موسیقی باشگاه خبرنگاران؛ در رابطه با موسیقی محلی گفت: با توجه به استقبال مردم از گروه "رستاک" می‌توان گفت مردم به موسیقی محلی علاقه دارندَ، البته بیشتر مردم به این علت که این آهنگ‌ها نسل به نسل به گوششان رسیده، آثار محلی را دوست دارند.
 
وی افزود: متاسفانه در موسیقی محلی گام، نت و تم محلی است ولی در تنظیم پیشرفتی نکرده و مدرن نمی‌شود و قشر تحصیل‌کرده‌ ما را جذب نمی‌کند.
 
همچنین گفت: جشنواره‌های موسیقی محلی‌ای که برگزار می‌شود کمکی به این موسیقی نکرده، مگر زمانی که این موسیقی را به گونه‌ای گسترش دهیم که جوان پسند و مورد توجه مخاطب قرار گیرد، و جشنواره‌هایی هم که برگزار می‌شود باید در شهرهای مختلف اشاعه پیدا کند. این آهنگساز عنوان کرد: مردم همان شهر (برای مثال مردم مازندران با موسیقی محلی مازنی) با موسیقی آن شهر آشنایی دارند. اگر ما بتوانیم موسیقی محلی را نیز همانند موسیقی پاپ سنتی تلفیق کنیم و محلی- پاپ داشته باشیم به جذب مخاطب کمک بیشتری خواهیم کرد.
 
وی تصریح کرد: گاهی در موسیقی محلی به دلیل آشنایی نبودن مخاطب با مفهوم و معنی ترانه با گویش‌های محلی موجب محدود شدن مخاطب آن می‌شود که البته با ملودی دلنشین و تنظیم و سازهای مدرن می‌توان مخاطب آن را گسترش داد.
 
سلیمان گفت: صدا و سیما به عنوان یکی از اصلی ترین حمایت کننده‌های موسیقی محلی محسوب می شود.
 
وی بیان کرد: موسیقی محلی همچون موسیقی پاپ با مشکلات مجوز روبرو نبوده و حتی گاهی سالن‌ها از گروه‌های محلی جهت اجرای کنسرت اجاره نگرفته یا هزینه را نیم بها دریافت می‌کنند، و یا زمانی در همایش‌های مختلف که جمعی از مردم هستند، این موسیقی پخش می‌شود، البته این کارها برای گسترش موسیقی محلی خوب است ولی راه درستی نبوده، بلکه باید این موسیقی را به روز کرده و نباید به آن نگاه تعصبی داشت.
 
انتهای پیام/ اس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.