سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در "شب آسمانی" عنوان شد

تخریب بیش از 95 درصد از آثار تاریخی اسلامی در مکه و مدینه

"شب آسمانی" در برنامه شب گذشته خود از تخریب بیش از 95 درصدی آثار تاریخی اسلام در مکه و مدینه خبر داد و به نقد و بررسی دیدگاه وهابیت در زمینه تخریب آثاراسلامی پرداخت.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران؛ حجت‌الاسلام عباسی کارشناس، برنامه "شب آسمانی" با ارائه مدارک و تصاویری از تخریب آثار تاریخی در مکه و مدینه خبر داد و گفت: بر اساس آمار موجود بیش از 300 اثر تاریخی صدر اسلام نظیر خانه پیامبر اسلام(ص) و خاندان مکرمشان، همسران ایشان و اصحاب و صحابه ایشان تنها کمتر از انگشتان یک دست باقی مانده است.

وی با اشاره به گردهمایی کارشناسان علوم دینی و تاریخی در لندن اضافه کرد: در این گردهمایی کارشناسان علوم دینی با ارائه مدارک و دلایل متعدد  نسبت به تخریب هویت اسلامی در عربستان هشدار دادند و از یونسکو خواستند تا با ورود به مساله از تخریب کامل این آثار جلوگیری نمایند.

کارشناس برنامه در ادامه اضافه کرد: در همین همایش اعلام شد متاسفانه آل سعود مکه و مدینه را ملک شخصی دانسته و با تخریب آثار تاریخی به جا مانده از صدر اسلام درصدد تخریب هویت ملت های مسلمان هستند.

حجت الاسلام عباسی در برنامه « شب آسمانی » تخریب آثار تاریخی جنایت آل سعود بر ضد آثار گنجینه های انسانی خواند و اضافه کرد: دنیا در چند سال اخیر شاهد رشد همین تفکر در افغانستان به صورت طالبان و القاعده بود و همین تفکر امروز در سوریه به تخریب مرقد مطهر حضرت سکینه (س) اقدام کرد و دستور تخریب مرقد حضرت زینب (س) را صادر کردند.

در خاتمه برنامه از کارشناسان وهابی دعوت شد تا در مناظره ای حضوری به ابهامات این فرقه که چهره اسلام را در جهان مخدوش کرده است پاسخ دهند.

یادآور می‌شود؛ « شب آسماني » هر شب ساعت 21:30 از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می‌شود ، موضوع این هفته برنامه ، قيام عاشورا است.

انتهای پیام/ اس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.