سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز/

آغاز برداشت طلای سرخ در فارس

مدیر جهاد کشاورزی استهبان گفت: کار برداشت مرغوب‌ترین نوع زعفران از سطح 375 ‪ هکتار از استهبان فارس آغاز شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز، بوستانی گفت : هر ساله برداشت زعفران به شیوه‌های دستی و سنتی از اواسط آبان ماه تا نیمه آذر ماه در استهبان آغاز و پیش‌بینی می‌شود امسال یک‌هزار و 800 کیلوگرم زعفران خشک تولید و در هر هکتار 5 کیلوگرم برداشت ‌شود.

وی بیان کرد: حدود 20 ‪ درصد از زعفران استهبان در داخل این شهرستان مصرف و مابقی به شهرستان‌های فارس و برخی از استان‌های همجوار ارسال می‌شود و تنها یک کارگاه بسته‌بندی زعفران کار صادرات آن را به خارج برعهده دارد

مدیر جهاد کشاورزی استهبان افزود: کشت زعفران بهترین گزینه برای مناطقی است که با مشکل کمبود آب روبه‌رو هستند چراکه آبیاری زعفران در پاییز و زمستان انجام و عمده آب مورد نیاز از بارندگی‌ها تأمین می‌شود و در طول سال 3 هزار مترمکعب مصرف می‌کند.

شهرستان استهبان بزرگ‌ترین تولیدکننده زعفران استان فارس محسوب شده و به دلیل دارا بودن تنوع آب و هوایی، بسیاری از محصولات باغی و زراعی آن از جمله زعفران و انجیر دارای کیفیت عالی است که بخش گسترده‌ای از این تولیدات به کشورهای خارجی صادر می‌شود.

بوستانی گفت: زعفران استهبان به لحاظ کیفیت، عطر و طعم کم‌نظیر است، 30 درصد از آن به کشورهای حوزه خلیج فارس، اسپانیا، آلمان، فرانسه، چین، ژاپن و کره جنوبی صادر می‌شود.

شهرستان استهبان در 175 کیلومتری شرق شیراز قرار دارد./ز

برچسب ها: آغاز ، برداشت ، فارس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.