سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در نشست اشتغال جوانان، موانع و راهکارها مطرح شد:

25 درصد نرخ بیکاری متعلق به جوانان 20 تا 24 سال است

نشست اشتغال جوانان، موانع و راهکارها صبح امروز در وزارت ورزش و جوانان با حضور مدیران و کارشناسان دستگاه های اجرایی برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از وزارت ورزش و جوانان، رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های راهبردی با بیان این مطلب که نزدیک 25 میلیون جوان 15 تا 29 سال داریم افزود: 25 درصد نرخ بیکاری متعلق به جوانان 20 تا 24 سال است. ما باید برای جوانان 20 تا 24سال یک نا یک و نیم میلیون شغل ایجاد کنیم.

محمد تقی حسن زاده ادامه داد: براساس پیمایش های صورت گرفته، مشکل اشتغال از مهمترین و اولین نیازهای جوانان در 10 سال گذشته است. در نظرسنجی های انتخاباتی هم اولین مطالبه جوانان، رسیدگی به وضعیت اشتغال، از سوی رئیس جمهور بوده است.
 
وی با اشاره به اسناد و قوانین موجود در حوزه اشتغال جوانان اظهار داشت: ما امروز آمادگی داریم تا با نگاه کارشناسانه و دقیق مسائل را رصد کنیم. اسناد بالادستی غنی است ولی در کاربردی کردن آنها مشکل داریم که در تعامل با تمامی سازمان ها و ارگان ها، ساماندهی مسائل جوانان و بخصوص اشتغال باید به شکل سازنده ای عملی شود.

حسن زاده با تاکید بر دقت نظر دولت در برنامه ریزی ها و انجام امور کارشناسی برای تعیین اهداف و چشم اندازهای حوزه جوانان گفت: این نگرش، دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده در این حوزه را سرعت بیشتری می بخشد. امروزه فعالیت در عرصه های مختلف باید با شناخت علمی همراه باشد در نتیجه راهی جز گام نهادن در عرصه های علمی مختلف نیست.

وی ادامه داد: متاسفانه نگاه سخت افزاری به موضوعات کلان باعث تلف شدن منابع اصلی می شود و با توجه به وجود انبوهی از علوم نگاه تخصصی به اشتغال می تواند تاثیر بسزایی در سبک و شیوه زندگی جوانان داشته باشد.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های راهبردی وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد: چنانچه توجه دولت ها به جوانان و دغدغه های آنان در مسائل زیربنایی و روبنایی بیشتر و دقیق تر باشد، دستیابی به اهداف کوتاه مدت و بلند مدت آسان تر خواهد بود.

وی با اشاره به اثرگذاری روحی و روانی بیکاری در جوانان عنوان کرد: باید رفع موانع و ساماندهی اشتغال بصورت شفاف و روشن و متناسب با دانش و مهارت، در اولویت قرار گیرد.

گفتنی است این نشست صبح امروز در محل وزارت ورزش و جوانان با حضور اساتید دانشگاه و کارشناسان برگزار شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: بیکاری ، جوانان ، راهکار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.