سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

عملیاتی شدن سامانه ثبت تغییر نشانی هموطنان

مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی از عملیاتی شدن سامانه ثبت تغییر کد پستی(تغییر نشانی)هموطنان در پورتال ثبت احوال استان مرکزی خبر داد .

چقایی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک افزود :سامانه ثبت تغییر نشانی از چندی پیش در پورتال ثبت احوال فعال و عملیاتی شده و شماری از هموطنان از آن استفاده کرده اند.

وی افزود: این سامانه برای تسهیل در ارائه خدمات راه اندازی شده و مطابق قانون چنانچه نشانی محل سکونت هر یک از هموطنان تغییر نماید می بایست آن را در اسرع وقت به اداره ثبت احوال اطلاع دهند .

وی گفت :به منظور تسهیل در این امر و کاهش رفت و آمدها، سامانه اعلام تغییر نشانی از طریق اینترنت فراهم شده است.

چقایی افزود :متقاضیانی که آدرس آنها تغییر نموده و کد پستی آنها تغییر یافته می توانند به سایت اداره کل ثبت احوال استان مرکزی مراجعه و وارد لینک تغییر نشانی شده و آدرس جدید خود را اعلام و ثبت نمایند بدون اینکه بخواهند هزینه ای پرداخت نمایند.

ویگفت :تغییر نشانی زمانی ثبت خواهد شد که ازطریق تلفن همراهاشخاصپیغام« اطلاعات تغییر نشانی شما در پایگاه ثبت احوال ثبت شد » را از سامانه دریافت نمایید.

چقایی افزود: با راه اندازی این سامانه که هزینه ای هم برای مردم ندارد می توان آمارهای دقیق تری از جمعیت مکان محور داشت و مهاجرت را بهتر رصد نمود

به گفته وی، با ثبت تغییر نشانی به صورت الکترونیکی در پورتال ثبت احوال، نیازی به صدور مجدد کارت ملی نیست و تنها کدپستی جدید فرد در پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور ثبت می شود.

گفتنی است، سامانه تغییر کدپستی یا نشانی هم اکنون از طریق پورتال الکترونیکی ثبت احوال استان به نشانی www.sabteahval-mr.ir در دسترس عموم هموطنان قرار دارد.

برچسب ها: سامانه ، نشانی ، کدپستی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.