سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

بهره‌مندي بيش از 550 هزار نفر از كتابخانه‌هاي آستان قدس رضوي

رئيس سازمان كتابخانه‌ها، موزه‌ها و مركز اسناد آستان قدس رضوي از بهره‌مندي بيش از 550 هزار نفر از مجموعه‌ي كتابخانه‌هاي تحت پوشش سازمان كتابخانه‌ها، موزه‌ها و مركز اسناد آستان قدس رضوي خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،محمدهادي زاهدي در نشست خبري به مناسبت هفته‌ي كتاب و كتاب‌خواني با بيان اين خبر افزود: سازمان كتابخانه‌ها، موزه‌ها و مركز اسناد آستان قدس رضوي هم‌اكنون بالغ بر 50 باب كتابخانه داريم كه 10 كتابخانه‌ي تخصصي در زمينه‌هاي قرآن، اسلام، ادبيات، اهل بيت(عليهم‌السلام)، تاريخ و... داريم و اميدواريم بتوانيم با پيگيري‌هاي جدي‌تري آن‌ها را توسعه دهيم.

وي افزود: اين مجموعه توانسته است به دليل انتساب به حضرت ثامن‌الحجج(ع) در 11 قرن فعاليت خود، آثار ارزشمندي را گردآوري و نگهداري كند.

زاهدي اضافه كرد: در اين مجموعه قرآن‌هاي منسوب به دست‌خط حضرت علي(ع)، امام حسين(ع)، امام سجاد(ع)، امام صادق(ع) و هم‌چنين امام رضا(ع) وجود دارد كه به حق از گنجينه‌هاي عظيم دنياي اسلام است و اين سازمان توانسته با حفظ آثار ارزشمند خود نقش مهمي در توسعه‌ي فرهنگ اسلامي ايفا كند.

وي آستان قدس رضوي را در حوزه‌ي توسعه‌ي فضاي كتاب و كتاب‌خواني از پيشگامان كشور معرفي كرده و گفت: امروزه پژوهش‌محوري از محورهاي اساسي فعاليت كتابخانه‌ي مركزي آستان قدس رضوي است؛ به گونه‌اي كه توليدات علمي سازمان و مراجعان و محققان اين مركز، رقم چشم‌گيري را به خود اختصاص داده‌اند.

زاهدي اعضاي كتابخانه‌ي مركزي آستان قدس رضوي را 172 هزار نفر عنوان كرد و يادآور شد: در مجموعه‌ي كتابخانه‌هاي تحت پوشش سازمان كتابخانه‌ها، موزه‌ها و مركز اسناد آستان قدس رضوي در شش ماه نخست سال جاري 2 ميليون و 262 هزار كتاب مطالعه شده است.

وي برگزاري مسابقه‌ي كتابخواني در تالارهاي مختلف كتابخانه‌ي مركزي آستان قدس رضوي ، برپايي نمايشگاه مرتبط با اين ايام، معرفي اعضاي برتر و نمونه و هم‌چنين تجليل از خردسال‌ترين و بزرگ‌سال‌ترين عضو و هم‌چنين تقدير از كتابداران بازنشسته را از برنامه‌هاي اين سازمان براي هفته‌ي كتاب و كتادار و كتابخواني بيان كرد.

زاهدي به ارائه‌ي آمار كتاب‌هاي خريداري و اهداء شده به كتابخانه‌هاي آستان قدس رضوي پرداخت و گفت: با عنایت ویژه ای که آیت الله واعظ طبسی، تولیت آستان قدس رضوی به این سازمان داشته و مبلغ 50 میلیارد ریال جهت خرید کتاب اختصاص داده اند، طی پنج سال گذشته 746 هزار جلد كتاب چاپي و 8 هزار و 146 نسخه كتاب خطي و چاپ سنگي خريداري شده و هم‌چنين 518 هزار جلد كتاب چاپي و 15 هزار و 780 نسخه كتاب خطي و چاپ سنگي به مجموعه‌ي كتابخانه‌هاي آستان قدس رضوي اهداء شده است./س

برچسب ها: استفاده ، کتابخانه ، آستان ، قدس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.