سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد/

ارتباط مراکز تحقیقاتی کشاورزی استان با کشاورزان ضعیف است

رئیس خانه کشاورز استان چهارمحال و بختیاری گفت: یافته های مراکز تحقیقاتی کشاورزی این استان در اختیار کشاورزان قرار نمی گیرد و ارتباط بین محققان این بخش و بهره برداران ضعیف است.

سید طاهر نوربخش افزود: با وجود هزینه های زیادی که در مراکز تحقیقاتی برای انجام تحقیقات کشاورزی انجام می شود اما نتایج این مطالعات کمتر در اختیار بهره برداران این بخش قرار گرفته و بدون استفاده در کتابخانه و آرشیو این مراکز نگهداری می شود.
وی اظهارداشت: دستگاه های متولی بخش کشاورزی در زمینه ایجاد ارتباط بین محققان و کشاورزان عملکرد قابل ملاحظه ای نداشته اند.
نوربخش، در زمینه فعالیت تشکل های کشاورزی برای ایجاد این ارتباط افزود: طی هشت سال اخیر فعالیت انجمن ها و تشکل ها چندان مورد توجه نبوده و از نظرات و ظرفیت های این بخش استفاده نمی شده است.
رئیس خانه کشاورز استان چهارمحال و بختیاری اظهارداشت: با وجود مشکلات زیاد، تشکل ها کشاورزی ارتباط خود را با بهره برداران حفظ کرده و با برگزاری جلسات وکارگاه های آموزشی برای ارتقای سطح آگاهی کشاورزان و انعکاس مشکلات آنان به مسئولان گام برداشته است.
سید طاهر نوربخش همچنین از کم تجربگی برخی مهندسان و کارشناسان ناظر بخش کشاورزی گلایه کرد و گفت: دانش اندک وغیرکاربردی برخی ناظران سبب بی رغبتی کشاورزان برای استفاده از تخصص آنان شده است.
وی، کمبود نهاده های کشاورزی به دلیل تحریم ها، تداوم خشکسالی های اخیر و کمبود اعتبارات و تسهیلات کم بهره را ازمشکلات بخش کشاورزی استان عنوان کرد.
نوربخش، خرده مالکی بودن اکثر اراضی کشاورزی را از دیگر مشکلات این بخش دانست و گفت: به دلیل یکپارچه نبودن زمین های زراعی و باغی ورود سیستم های مکانیزه به بخش کشاورزی با سختی امکان پذیر است.
رئیس خانه کشاورز استان چهارمحال و بختیاری در پایان با بیان اینکه این تشکل حدود سه هزار نفرعضو دارد اظهار داشت: خانه کشاورز این استان آمادگی لازم برای عضو گیری تمامی کشاورزان و هرگونه همکاری با دولت در راستای حمایت از حقوق سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کشاورزان را داراست./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.