سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

متقاضی واقعی برای "تولید علم" نداریم

رئیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه ما نباید علم فروشی داشته باشیم، گفت: متاسفانه باید بگویم که در کشور تقاضای تولید علم وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ دکتر حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی در اختتامیه ۲۰ دوره کتاب دانشجویی و چهارمین کتاب سال قرآنی با بیان این مطلب افزود: یکی از شاخصه‌های توسعه علمی کشور آمار تعداد کتاب، مقاله و مجلات تولید شده است. 

وی با طرح سوالی مبنی بر اینکه چه وضعیتی باید در کشور رخ دهد که تولید علم مورد توجه همگان واقع شود، ادامه داد: در حال حاضر تبلیغات مختلفی برای نگارش پایان نامه‌ها، مقالات و حتی تالیف کتاب در سطح شهر صورت می‌گیرد که این اصلا کار خوبی نیست و باید جلوی آن گرفته شود ما نباید علم فروشی داشته باشیم که این موضوع این سوال را در ذهن ما ایجاد می‌کند که باید چکار کنیم این اتفاق رخ ندهد. 

وی در ادامه بیان کرد: این کار را باید ارزیابی کنیم. در مسئولان ارشد نظام نیز سوالات مختلفی در زمینه تولید علم ایجاد شده است، بنده در طول ۳۲ فعالیت در حوزه جهاد دانشگاهی می‌توانم بیان کنم که در کشور ما متاسفانه تقاضا برای تولید علم وجود ندارد و بیشترین تقاضا‌ها در زمینه تولید مقاله و غیره است.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.