سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز/

رودخانه جراحي از آلودگي نفتي پاک شد

فرماندار رامشير گفت: 95 درصد آلودگي ناشي از شکست لوله نفت در رود خانه جراحي پاکسازي شده است و آن مقدار باقي مانده به زودي پاکسازي مي شود و در حال حاضر نيز مشکلي ايجاد نمي کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛
حميد سيلاوي در خصوص شکست لوله نفت که منجر به ايجاد لکه نفتي در رود خانه جراحي شد، اظهار کرد: اقدامات لازم به منظور جمع آوري آلودگي نفتي در رودخانه جراحي توسط يک شرکت خصوصي با تجربه در غالب 12 اکيپ تشکيل شد.
وي افزود: ظرف 20 روز گذشته 95 درصد از آلودگي نفتي پاکسازي شده است و ميزان باقي مانده نيز اثر مخربي بر محيط باقي نمي گذارد زيرا در حاشيه خاکي رودخانه است.
سيلاوي در خصوص آلودگي زيست محيطي ايجاد شده به علت اين مسئله عنوان کرد: پيگيري اين موضوع بر عهده سازمان حفاظت محيط زيست است و فکر نمي کنم مشکلات زيادي ايجاد شده باشد زيرا تلفات زيادي بر محيط زيست وارد نشده است.
وي با اشاره بر اينکه، در هر ثانيه 45 متر مکعب آب وارد اين کانال مي شود، تصريح کرد: محدوده ايجاد اين آلودگي به طول شش و نيم کيلومتر از پل مشراگه تا سد رامشير بوده است که توانسته اي آن محيط را به طور کامل کنترل کنيم.
در همين حال ابراهيم ايدني مدير کل بنادر و دريانوردي استان خوزستان نيز گفت: در پي تلاش و فعاليت تيم مقابله با آلودگي دريايي اداره کل بنادر و دريانوردي استان خوزستان در جريان پاکسازي آلودگي نفتي بخشي از رودخانه جراحي، اين تيم موفق به پاکسازي مساحتي بالغ هزار مترمربع از اين آلودگي شده که معادل 99 درصد از ميزان نفت به شمار مي رود .
وي در توضيح اين حادثه اظهار کرد: حسب اطلاع اداره کل مديريت بحران استانداري و فرماندار شهرستان رامشير  مبني بر وقوع آلودگي نفتي در محل پل رودخانه رامشير در دوم آبان ماه سال جاري، کارشناسان ارشد پيشگيري پاکسازي ومقابله با آلودگي نفتي اداره کل بنادر و دريانوردي استان خوزستان در شامگاه همان روز حضور يافته و مشخص شد در اثر نشت مواد نفتي خطوط لوله شرکت بهره برداري نفت و گاز مارون ،آب رودخانه منتهي به سد تنظيمي شهداي رامشير آلوده شده است.
ايدني با اشاره به انجام فرماندهي عمليات مقابله با آلودگي نفتي توسط اين اداره کل در خصوص کيفيت عملکرد اين تيم تصريح کرد: نيروهاي کار آزموده تيم پاکسازي با بهره گيري از بوم و پد جاذب مواد نفتي ، بوم رودخانه اي دامنه دار، اسکيمر  و با به کار گيري بيش از هزار  نفر ساعت نيروي عملياتي و پشتيباني توانستند مساحتي معادل 10 هزار متر مربع آلودگي نفتي را در مدت سه روز پاکسازي کنند که اين رقم با توجه به خلوص نهايي مواد جمع آوري شده (99 درصد نفت) در نوع خود کم نظير بوده و باعث مرتفع شدن مشکلات و تبعات ناشي از مراحل تصفيه آب آغشته به نفت شده است.
مدير کل بنادر و دريانوردي استان خوزستان افزود: با توجه به اقدام موثر نيروهاي تحت امر، رفع آلودگي سد و متعادل شدن شرايط ،با هماهنگي ديگر ارگانهاي ذيربط پايان عمليات مقابله با آلودگي در اين بخش از رودخانه در ساعت 17 پنجم آبان ماه توسط دستور تلفني فرماندار رامشير اعلام شد./س

برچسب ها: نفت ، رودخانه ، جراحی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.