سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکنش اعضای شورای اسلامی شهر به ارائه گزارش معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران؛

انتقاد اعضای شورای شهر به انتصاب غیر قانونی سرپرست معاونت توسعه منابع انسانی شهرداری تهران

18 نفر از اعضای شورای اسلامی شهر تهران طی نامه ای به انتصاب غیر قانونی سرپرست معاونت منابع انسانی شهرداری تهران اعتراض کردند و خواستار تذکر به شهردار شدند.سر‌خو: در بودجه فرهنگی ریخت و پاش می شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران اعضای شورای اسلامی شهر تهران طی نامه ای نسبت به انتصاب ناصر امانی به عنوان سرپرست معاونت توسعه منابع انسانی از سوی شهردار تهران انتقاد کردند.
 
بر اساس این گزارش در نامه امضا شده توسط 18 نفر از اعضای شورا آمده است طبق حکم شهردار تهران که به تاریخ 20 آبان ماه صادر شده ناصر امانی به عنوان سرپرست معاونت توسعه منابع انسانی شهرداری تهران منصوب شدند و از آنجایی که طبق صراحت ماده 54 قانون شهرداری و اصلاحات مربوطه هرگونه در چارت اداری شهرداری و تاسیس معاونت جدید بایستی ابتدا به تصویب شورای اسلامی شهر تهران رسیده و سپس مراحل بعدی خود را طی نماید.

بر اساس این گزارش در ادامه این نامه آمده است بدین وسیله درخواست می گردد به شهردار تهران تذکر داده شود جلوی این اقدام غیر قانونی را گرفته و حکم مربوطه را لغو نمایند.

شایان ذکر است از جمله اعضای شورای شهر این نامه را امضا کردند احمد حکیمی پور، عباس شیبانی، اسماعیل دوستی، ولی الله شجاع پور‌یان، محسن سر‌خو، فاطمه دانش ور، تقی پور، پیر‌هادی، هادی ساعی هستند.

*واکنش اعضای شورای اسلامی شهر به ارائه گزارش معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران

اعضای شورای اسلامی شهر تهران پس از ارائه گزارش ایاز‌ی معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران موافقت و مخالفت خود را با مباحث مطرح شده عنوان کردند.

بر اساس این گزارش  الهه را‌ستگو عضو شورای اسلامی شهر تهران در ارتباط با گزارش ارائه شده اظهار داشت: با توجه به اینکه بخشی از جمعیت شهر تهران بیکار هستند و بخشی از جامعه را زنان و باز‌نشستگان تشکیل می دهند می بایست برای پاسخگویی به نیاز آنها در دستور کار این معاونت قرار گیرد.

وی ادامه داد: در بودجه سال 93 اعتبار مناسبی برای مسائل فرهنگی و اجتماعی در نظر گرفته شود و باید مسئولین مشخص کنند چه میزان اعتبار برای مسائل فرهنگی در نظر گرفته شود.

عضو هیئت رئیسه شهر شورای شهر تهران بیان داشت: در حال حاضر 6 کمسیو‌ن در شورای شهر تهران فعال هستند که اکثر غریب به اتفاق اعضای شورا دوست داشتند در کمیسیون فرهنگی حضور پیدا کنند که این موضوع اهمیت بالای کمیسیون فرهنگی را نشان می دهد.

رحمت الله حا‌فظی رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران نیز از دیگر سخنرانان جلسه امروز بود که اضافه کرد: شهرداری تهران در این چند سال خدماتی را در بخش های مختلف انجام داده است که از آن جمله می توان به شهر دوستدار سالمند و کودک اشاره کرد.

وی گفت: کلماتی که در بخش فرهنگی و اجتماعی استفاده می شود کلماتی بسیار با ارزشی هستند اما باید ببینیم در عمل چه اتفاقی افتاده است.

حا‌فظی با طرح این پرسش که شهرداری تهران برای تکریم مفاخر چه اقداماتی را انجام داده است گفت: متاسفانه در حوزه اوقات فر‌اقت نیز علی رغم برنامه های تدوین شده از سوی شهرداری اقدام خوبی را شاهد نیستیم .

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شهرداری تهران، تصریح کرد: ما مدعی هستیم که شهرداری یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است و طبق قانون متولی مسائل فرهنگی شهرداری نیست و این نهاد باید در کنار سایر دستگاههای مسئول وظایف خود را انجام دهد.

حا‌فظی با طرح این پرسش که چرا در سالهای اخیر در حوزه آلودگی هوا به مسائل فرهنگی و فرهنگ سازی توجه نشده گفت این یک ضعف بزرگ محسوب می شود که باید از متولیان مسائل فرهنگی و اجتماعی به آن بپردازند.

دیگر عضو شورای شهر تهران نیز با اشا‌ره به اینکه یک ایراد کلی به برنامه های معاونت اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران وجود دارد گفت: متاسفانه در شهرداری در حوزه مسائل فرهنگی وحدت رویه نداریم

وی تصریح کرد: در شهر تهران روزی یک نهاد از جمله سازمان بسیج، یا سازمان فرهنگی و یا زیبا سازی تابلویی را نصب می کند و در روز دیگر یک نهاد دیگر آن تابلو را پایین می کشد و این در واقع یک ضعف بزرگ در حوزه شهری محسوب می شود.

تند‌گویان بیان داشت: نمونه های زیادی داریم که به دلیل عدم وحدت رویه در شهرداری تهران و بخصوص مسائل فرهنگی و اجتماعی درگیریها و مشکلات زیادی در سطح شهر تهران ایجاد شده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران اظهار امیدواری کرد: مشکلاتی که در حال حاضر در حوزه های فرهنگی و اجتماعی وجود دارد هر چه زودتر برطرف شود.

تند گویان خاطر نشان کرد باید به موضوعات اقتصاد پایدار در مسائل فرهنگی توجه کرد و تنها به برنامه های مناسبتی بسنده نکنید.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد از روزنامه همشهری تاکید کرد: همشهری از نظر بنده جریده پر محتوی و پر اندیشه ای نیست و در واقع به یک آگهی نامه تبدیل شده است.

سر‌خو عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران در ادامه جریان بررسی این گزارش گفت: نباید در کارهای فرهنگی ریخت و پاش کرد و اعتبارات باید در محلهایی که برای آن مشخص شده است هزینه شود.

وی ادامه داد: نباید تنها به کارهای تبلیغاتی و نصب تر‌اکت ها در سطح شهر بسنده کرد و قطعا کارهای فرهنگی فراتر از این موارد است.

سر‌خو افزود: متاسفانه در بودجه سال 92 شهرداری تهران مبلغی برای معضل آلودگی هوا در نظر گرفته نشده بوده در حالی که مسئولان شهرداری، دلیل آن را تجمیع‌ اعتبارات در حوزه اعتبارات مترو می دانند.

وی در ادامه اذعان داشت: متاسفانه تکریم ارباب رجوع در تهران به شکل قابل قبول انجام نمی‌ شود و می بایست دستگاههای ذیربط به وظایف خود عمل کنند.

آباد عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران در ادامه بیان داشت: در برنامه ارائه شده نه در راهبر‌دها و نه در برنامه ها مسائل ایمنی که در اسناد بالا دستی به صورت واضح به آنها اشاره شده هیچ اشاره ای نشد.

وی ادامه داد: در بیمارستان شهید بهشتی در طول یک سال 250 هزار نفر به دلیل حوادث شهری مراجعه می کنند که از این میزان مربوط به تهران و 7 درصد مربوط به شهرستانها است.

ایاز‌ی معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران در پاسخ به مباحث مطرح شده از سوی اعضای شورای شهر تهران اظهار داشت: اکنون در سطح محلات تهران بیش از 300 دفتر کار‌آفرینی فعال هستند و همچنین مشاور اشتغال در سطح محلات انجام می شود.

وی با اشاره به بودجه شهرداری در حوزه معاونت فرهنگی اجتماعی اظهار داشت در سال 92 کل بودجه فرهنگی شهرداری تهران 7.3 دهم بوده است و در متمم‌ بودجه پیشنهادی شورا 6 درصد بوده و به طور کلی میانگین آن 7 درصد از کل اعتبارات را تشکیل می دهد که 2 درصد آن صرف فعالیتهای عمرانی فرهنگی می شود و تنها 5 درصد برای برنامه های فرهنگی انجام شده اختصاص یافته است.

ایاز‌ی خاطر نشان کرد: ما شورای عالی فرهنگی در شهرداری تهران داریم و در فعالیتهای فرهنگی با ریخت و پاش های فرهنگی مخا‌لفیم در ارتباط با سرای محلات نیز تلاش ما این است که تا 6 ماهه دوم تمامی سرای محلات تکمیل شود.
انتهای پیام /

برچسب ها: ن ، م ، ک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.