سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

کاهش چشمگیر آسیب‌های عزاداری و افزایش شور و شعور حسینی در قم

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان قم گفت: امسال مراسم عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) و یاران با وفای ایشان توسط هیئت‌های مذهبی قم از شور و شعور بیشتر و آسیب‌های کمتری برخوردار بود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری با اشاره به حضور پرشور و شعور گروه‌های مختلف مردم در مراسم عزاداری و سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) تصریح کرد: بیش از هزار و 300 سال از واقعه دردناک عاشورا گذشته است اما فرهنگ عزاداری برای سیدالشهدا(ع) هر سال گسترش می‌یابد.

حجت‌الاسلام اسکندری گفت: عزاداری هیئت‌های مذهبی در روز عاشورا به گونه‌ای است که انسان احساس می‌کند حضرت امام حسین(ع) به تازگی به شهادت رسیده‌اند؛ این مسئله از تاثیرگذاری عمیق فرهنگ عاشورا بر دل و جان مردم و عزاداری خالصانه آنها نشأت می‌گیرد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان قم با ابراز خرسندی از تشکیل محافل پرشور عزاداری در جای جای شهر مقدس و استان قم توسط هیئت‌های مذهبی، اظهار کرد: خوشبختانه با بررسی‌های انجام شده، حجم آسیب‌های عزاداری نسبت به سال‌های قبل کاهش محسوسی داشته و دستاوردها و ثمرات ارزشمند هیئت‌های مذهبی بیشتر به نمایش گذاشته شد./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.