سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

پیوند میراث فرهنگی و نهادهای مذهبی باید تقویت شود

تولیت آستان حضرت معصومه(س) بر تقویت پیوند حوزه‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با نهادهای مذهبی کشور تأکید کرد.

 
به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، ﺣﺠﺖ اﻻﺳﻼم واﻟﻤﺴﻠﻤﯿﻦ ﺳﯿﺪ ﻣﺤﻤﺪ ﺳﻌﯿﺪي در دﯾﺪار ﻣﺴئوﻻن ﻣﯿﺮاث ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ، صنایع دستی و گردشگری اﺳﺘﺎن ﻗﻢ ﺑﺎ وي با بیان این که وجود ﻣﺮاﮐﺰ، ﻧﻬﺎدﻫﺎ و ﺷﺨﺼﯿﺖ‌ﻫﺎي ﻣﻬﻤﯽ ﭼﻮن ﺣﺮم ﻣﻄﻬﺮ ﺣﻀﺮت ﻣﻌﺼﻮﻣﻪ(س)، ﻣﺴﺠﺪ ﻣﻘﺪس ﺟﻤﮑﺮان، ﺣﻮزه ﻋﻠﻤﯿﻪ و ﻣﺮاﺟﻊ ﺗﻘﻠﯿﺪ از وﯾﮋﮔﯽ‌ﻫﺎ و امتیازات ﺧﺎص ﻗﻢ اﺳﺖ، ﮔﻔﺖ: مسئولان باید در ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ رﯾﺰي و ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ‌ﻫﺎ ﺑﻪ اﯾﻦ ﺑﺨﺶ‌های دﯾﻨﯽ و ﻣﺬﻫﺒﯽ ﺗﻮﺟﻪ وﯾﮋه‌اي دشته باشند.
وی ﯾﺎدآور ﺷﺪ: با مدیریت و درایت صحیح باید توجه داشت که پرداختن به اماکن غیر مذهبی به گونه‌ای نباشد که اماکن و ارزش‌های مذهبی تحت الشعاع قرار گیرد.
وي در اداﻣﻪ اﻓﺰود: ﻣﯿﺮاث ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ در ﻫﺮ ﻣﻨﻄﻘﻪاي ﻣﺘﻔﺎوت اﺳﺖ و ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺧﺎص ﺧﻮد را دارد و اﻓﺮادي ﮐﻪ در اﯾﻦ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﻣﯽ‌ﮐﻨﻨﺪ اگر ﺑﻮﻣﯽ آن ﻣﻨﻄﻘﻪ باشند و ﺑﺎ آن ﻓﺮﻫﻨﮓ و آداب و رﺳﻮم آﺷﻨﺎ ﺑﺎﺷﻨﺪ بهتر می‌تواﻧﻨﺪ ﺧﺪﻣﺖ ﮐﻨﻨﺪ.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم نیز در این دیدار با ارایه گزارشی از عملکرد گذشته و برنامه‌های آینده این اداره کل، خدمات رسانی مناسب به زائران روز افزون حرم مطهر را از اهداف این اداره کل برشمرد و گفت: استقرار کیوسک‌های اطلاع رسانی در جوار حرم مطهر و هدایت مسافران و زائران به مراکز اقامتی دارای مجوز و استاندارد می‌تواند به بهبود شرایط فعلی و افزایش رضایتمندی زائران کمک کند./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.