سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از سوی اداره سلامت صورت می گیرد؛

برگزاری بیش از یکصد برنامه مختلف در هفته ملی پیشگیری از دیابت در منطقه ۲۲

شهردار منطقه ۲۲ گفت: اين منطقه همزمان با فرا رسیدن هفته ملی پیشگیری از دیابت، بیش از یکصد برنامه آموزشی بهداشتی را از ۲۷ آبان تا ۳ آذر در محدوده شمال غرب پایتخت برگزار می کند.

حسین مرادی در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اعلام این خبر افزود:افزون بر برپایی همایشهای علمی با شعار "آموزش اساس کنترل و پیشگیری از دیابت" طی روز های ۲۶ و ۲۸ آبان ماه در مجموعه اجتماعی و فرهنگی امام علی (ع)، برپایی ۳ ایستگاه پایش قند خون در میادین تره بار دهکده المپیک، شهرک شهید باقری و دانشگاه شریف، استقرار اتوبوس دیابت همجوار با مجموعه اجتماعی و فرهنگی امام علی (ع) ویژه سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی،برگزار شد.

وي با اشاره به اينكه  برگزاری جشنواره غذای سالم با موضوعاتی از جمله پخت خوراک افراد دیابتی ، غذای رژیمی و ..  در سراهای محله های ۹ گانه، گفت:پیاده روی نمادین در محله گلستان شرقی، بوستان غدیر  و آبشار تهران همچنین اجرای مسابقات ورزشی از جمله ایروبیک، دارت و ... برای اعضای کانون دیابت، از جمله برنامه هایی است که طی این هفته برگزار می شود.
 
وي خاطرنشان  كرد: برگزاری مسابقات نقاشی ویژه کودکان در خانه های بازی و سراهای محله، برپایی ایستگاه های سلامت به همراه ویزیت رایگان پزشکی و پایش قند خون در سطح منطقه از جمله دریاچه شهدای خلیج فارس، بوستان افرا، بوستان جنگلی چیتگر، آبشار تهران، ساختمان شهرداری ناحیه یک و سراهای محله در سطح منطقه، ارسال پیامک به اعضای کانون پیشگیری از دیابت و دیگر شهروندان، توزیع اقلام و محصولات آموزشی از جمله بروشور، تشکیل حلقه آبی در مقابل مجموعه اجتماعی و فرهنگی امام علی (ع)، خانه بازی ابریشم و بوستان غدیر، برگزاری کارگاه ها و کلاس های آموزشی  با موضوعاتی از جمله : شناخت علشائم دیابت، تغذیه مناسب و پیشگیری از دیابت، تفاوت دیابت نوع یک و ۲ ، دیابت بارداری، نحوه کنترل دیابت، رژیم درمانی افراد دیابتی، انجام حرکات ورزشی افراد دیابتی و ... از دیگر برنامه هایی است که شهروندان می توانند برای اطلاع دقیق تر از زمان برگزاری آنها به خانه های سلامت واقع در محله های ۹ گانه مراجعه کنند.
برچسب ها: دیابت ، اداره ، سلامت ، آموزشی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.