سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

اجرای آبیاری تحت فشار در سطح 30 هکتار در شهرستان چاراویماق

سرپرست مدیریت جهادکشاورزی چاراویماق از اجرای آبیاری تحت فشار در سطح30 هکتار در این شهرستان خبرداد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، احمدی در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این مطلب افزود: در سالجاری 30 هکتار آبیاری تحت فشار در این شهرستان به بهره برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه در شهرستان چاراویماق در سال جاری برای اجرای طرح های مذکور دو میلیارد و چهارصد میلیون ریال هزینه شده است ادامه داد: از این مبلغ یک میلیارد و پنجاه میلیون ریال بصورت کمک بلاعوض دولتی در قالب کمک های فنی و اعتباری اجرای سیستم های نوین آبیاری بوده و مابقی آورده شخصی کشاورزان می باشد .

احمدی اضافه کرد: کل آبیاری تحت فشار اجرا شده در شهرستان 50 هکتار می باشد که از این مقدار، 30 هکتار آن در سال جاری به بهره برداری رسیده است و این افزایش اقبال عمومی به اجرای طرح های آبیاری بیانگر افزایش سطح آگاهی عمومی نسبت به استفاده بهینه از منابع آب و مزایای سیستم های نوین آبیاری در اثر فعالیت های ترویجی و سیاست های تشویقی دولت محترم می باشد.

وی همچنین اضافه کرد: با اجرای این طرح ها 30 هکتار از اراضی دیم شهرستان به اراضی آبی تبدیل شده است که به کشت گندم آبی، یونجه، ذرت علوفه ای و باغ میوه اختصاص یافته است.

سرپرست مدیریت جهادکشاورزی چاراویماق، با اشاره به وجود تعداد زیاد متقاضیان اجرای طرح های آبیاری تحت فشار در شهرستان، اظهار امیدواری کرد با تامین اعتبار و اجرای طرح های جدید شاهد رشد و شکوفایی این بخش و متعاقب آن افرایش کیفیت و کمیت تولیدات کشاورزی در شهرستان باشیم. /س

برچسب ها: اجرای ، آبیاری ، تحت فشار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.