سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

تأسیس 300 مرکز قرآنی در سراسر جهان

معاون جامعة‌المصطفی(ص) از تأسیس بیش از 300 مرکز و خانه قرآن در سراسر دنیا از سوی این نهاد حوزوی خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا صالح با اشاره به برنامه‌های قرآنی جامعة‌المصطفی(ص) در داخل و خارج کشور گفت: تأسیس مراکز قرآنی، معاهد قرآنی و اجرای برنامه‌های مختلف قرآنی در شاخه‌ها و رشته‌های گوناگون از جمله برنامه‌های این نهاد حوزوی است.

وی افزود: برگزاری المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث نیز یکی از برنامه‌های این نهاد است که نوزدهمین دوره آن با حضور طلابی از 82 ملیت در داخل و خارج کشور برگزار خواهد شد.

صالح با بیان اینکه تبلیغ و رساندن پیام قرآن به صدها میلیون مشتاق در سراسر دنیا از جمله رسالت‌های المصطفی(ص) است، عنوان کرد: جامعة‌المصطفی(ص) از مؤثرترین نهادها در معرفی جنبه‌های مختلف اندیشه دینی و قرآنی و انقلاب نظام اسلامی در عرصه بین‌المللی است.

وی افزود: تربیت مفسر، خادم، قاری و حافظ قرآن، تأسیس مراکز و معاهد قرآنی، تالیف و ترجمه کتب از جمله فعالیت‌های مؤثر جامعة‌الصطفی(ص) در سال‌های فعالیت خود بوده است.

معاون جامعة‌المصطفی(ص) اظهار کرد: تاکنون 300 دارالقرآن، خانه قرآن و معهد قرآنی از سوی جامعة‌المصطفی(ص) در کشورهای مختلف دایر شده است.

صالح ترجمه قرآن و کنب دینی و حدیثی را از دیگر فعالیت‌های جامعة‌المصطفی(ص) برشمرد و ادامه داد: بیشترین ترجمه قرآن، کتب ادعیه و حدیثی به زبان‌های مختلف از سوی این نهاد صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه مجموعه این فعالیت‌ها تبلیغات ضد شیعی دشمنان را خنثی کرده است به المپیاد این دوره اشاره کرد و افزود: المپیاد از نظر تنوع رشته، مخاطب و بخش‌ها بی‌نظیر است و بیش از دو هزار نفر تاکنون ثبت نام کرده و پیش‌بینی می‌شود بیش از 10 هزار نفر در آن حضور یابند.

صالح توسعه و تعمیق معارف قرآنی و حدیثی در خارج کشور، توجه ویژه به نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه را از اهداف این المپیاد برشمرد و گفت: شناسایی استعدادهای قرآنی و حدیثی از دیگر اهداف این المپیاد است که با شعار «قرآن سبک زندگی» برگزار می‌شود.

وی در خاتمه به مؤلفه‌های سبک زندگی اسلامی پرداخت و تصریح کرد: سبک زندگی اسلامی مساوی حیات طیبه قرآنی است که توحید، عدالت، حکومت صالحان، عمل صالح، علم و دانش معنویت‌افزا از مؤلفه‌های اصلی آن است./س

برچسب ها: قم ، تاسیس ، مرکز ، قرآنی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.