سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/ عضو خبرگان رهبری؛

ایران در مذاکرات همواره صادق بوده است

برنامه صلح آمیز هسته ای ایران هیچ گونه انحرافی ندارد و جمهوری اسلامی مسئولیتی در قبال شکست مذاکرات با 1+5 نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی طاهری خرم آبادی با اشاره به حمایت مقام معظم رهبری از تیم مذاکره کننده ایرانی در مذاکرات ژنو، اظهار داشت: از دیدگاه ایشان اصل مذاکره اقدام صحیحی است و تیم مذاکره کننده نیز که از فرزندان انقلاب هستند، با احساس مسئولیت و دلسوزی، درصدد حل مسائل هسته ای هستند.

وی با تاکید بر این که تیم مذاکره کننده ایرانی با تعهد و تقید نسبت به مسائل ارزشی و حفظ خطوط اصلی اسلام و انقلاب، پای به مذاکرات ژنو گذاشته است، تصریح کرد: دیپلمات های جمهوری اسلامی با رویکرد نرمش قهرمانانه، تلاش خواهند کرد تا موانع و مشکلات هسته ای را برطرف کنند.

غربی ها مجبور به پذیرش حق غنی سازی هستند

عضو خبرگان رهبری همچنین با اشاره به پذیرش حق غنی سازی جمهوری اسلامی توسط 1+5، ابراز داشت: آن ها از این موضوع آگاه هستند که ما به دنبال تولید بمب اتمی نیستیم.

رییس مدرسه تخصصی فقه امام خمینی(ره) با اشاره به گزارش اخیر مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی بر این که هیچ گونه انحرافی در مسائل هسته ای ایران مشاهده نشده است، اظهار داشت: غربی ها ملزم به پذیرش حقانیت ایران هستند؛ چرا که هیچ انحرافی در فعالیت هایهسته ای مشاهده نشده است.

منافع مخالفان در خطر افتاده است

وی با اشاره به مخالفت های رژیم صهیونیستی، فرانسه و برخی کشورهای مرتجع عربی با حل مسئله هسته ایران، گفت: این کشورها به دنبال منافع غیرمشروع خود هستند و به همین دلیل بر طبل مخالفت می کوبند.

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر این که ما نباید توجهی به مخالفت دشمنان داشته باشیم، تصریح کرد: تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی، تلاش خواهد کرد با حفظ آرمان ها و ارزش ها و با تدبیر و درایت، حقانیت ملت ایران را به جامعه جهانی اثبات کند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری خرم آبادی در پایان با اشاره به این که اگر مذاکرات به نتیجه خاصی نیز نرسد، ما ضرر نکرده ایم، گفت: ایران همواره در پرونده صلح آمیز هسته ای خود صادق بوده است و اگر در مسیر این پرونده، اتفاق نامناسبی رخ دهد و تفاهمی صورت نگیرد، مسئولیت آن با ایران نخواهد بود./س

برچسب ها: قم ، ایران ، مذاکره ، هسته ، صادق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.