سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد/

مهاجرت پرندگان از تالاب های استان به مناطق جنوبی کشور

چهار هزار پرنده مهاجر شامل: درنا، ان قوت و حواصیل که از مناطق سیبری و سردسیر، وارد تالاب های استان چهارمحال و بختیاری شده بودند، برای زمستان گذرانی راهی مناطق جنوبی کشور شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد گفت: 4 هزار پرنده مهاجر که از مناطق سردسیر سیبری، ترکیه و استان های شمالی کشور، وارد تالاب های چغاخور و گندمان شده بودند، پس از دو هفته استراحت و برای زمستان گذرانی، راهی مناطق جنوبی کشور شدند.

سعید یوسف پور افزود: این پرندگان اواخر زمستان به تالابهای استان باز خواهند گشت.

وی گفت: هر ساله پرندگان مهاجر به علت تغییرات اقلیمی، و جهت استراحت و یافتن غذا در این تالاب ها توقف می کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری افزود: این پرندگان از خانواده کشیم های کوچک و بزرگ، لک لک، درنا، ان قوت و حواصیل ها، پرستوهای دریایی و کاکاهای نقره ای هستند.

تالاب های استان چهارمحال و بختیاری شامل؛ تالاب بین المللی چغاخور، گندمان، چال تر، چال خشک، علی آباد و سولقان به صورت زنجیروار از ضلع جنوبی شهرستان بروجن و در امتداد کوه کلار که از رشته کوه های زاگرس است، به طرف غرب استقرار یافته اند.

شهرستان بروجن، با 119 هزار نفر جمعیت، از شهرستان های 9 گانه استان چهارمحال و بختیاری می باشد که مرکز آن ( شهر بروجن، با بیش از 52 هزار نفر جمعیت ) در فاصله 62 کیلومتری شهرکرد ( مرکز این استان ) قرار دارد./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.