سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در نشست رسانه‌ای "سید عباس صالحی" معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان شد

بدهی 64 میلیارد تومانی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نهادها و ناشران مختلف

بدهی 64 میلیارد تومانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نهادها و ناشران متعدد فعال در حوزه محصولات فرهنگی از معضلات به ارث مانده معاونت فرهنگی وزارتخانه مذبور ذکر شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران حاضر در محل برگزاری نشست رسانه‌ای "سید  عباس صالحی" شخصیت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در شورای فرهنگی  عمومی برگزار شد .


بنابر این گزارش؛ سید عباس صالحی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ابتدای بحث با اشاره به آنکه خودش تا اندازه زیادی با فعالیت‌های رسانه‌ای آشنایی دارد افزود: در مدت انتصاب من به عنوان معاونت فرهنگی وزارت ارشاد اسلامی سوالاتی از طرف دوستان خبرنگار طرح شده که با طبیعت آنها سازگاری دارد.

البته خبرنگاران به عنوان مکمل ازنای مدیریتی کشور و توسعه آن مطرح هستند و نقش مکمل رسانه با اهمیت است و چنین جدیت‌ها و پیگیری‌هایی را درک می‌کنم.

اما طبق ادبیات دینی ما و لزوم توجه به اینکه افراد نباید بدون اطلاعات کامل صحبت کنند من نتوانسته‌‌ام جوابگوی سوالات خبرنگاران باشم.

وی افزود: اجرای این امر که نباید بدون اطلاعات کافی صحبت کنیم برای مسئولان مضاعف است. معاونت فرهنگی  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از صحبتهای خود دلیل دوم پاسخ ندادن به سوالات خبرنگاران در یک ماهه آغازین فعالیت خود را  بی‌علاقگی به دادن وعده‌های بی‌جا و حرام دانستن این امر دانست و گفت: این هم یکی اپیدمی اجتماعی است پس ان زمانی لازم بوده و هست که انسان ببیند چقدر وعده‌هایش عملیاتی است به همین دلایل من حس کردم که باید از رسانه‌ها فاصله بگیرم تا ببینم در کجا قرار گرفته‌ام.

وی در ادامه اظهار داشت: در این یکماه جلساتی وسیع با اتحادیه  ناشران تهران انجمن فرهنگی ناشران انجمن ناشران دانشگاهی و سایر نهادهای مرتبط داشته‌‌ام در حوزه چاپ نیز جلسات متعددی با انجمن پیشکسوتان چاپ ،‌اتحادیه چاپ، اتحادیه لیتوگرافی، اتحادیه صحافی و سایر اتحادیه‌های فعال در این حوزه داشتم.

صالحی تصریح کرد: در یکماهه گذشته صحبتهایی داشتیم وکار میدانی کردیم بنابر صحبتهای صالحی یکماهه گذشته فعالیت معاونت جدید فرهنگی وزارت ارشاد شاهد برگزاری جلساتی با وزرای گذشته وزارت ارشاد همچون سید محمد حسینی، صفارهرندی و مسجد جامعی بوده و جلساتی هم با حضور معاونان فرهنگی گذشته این وزارتخانه همچون محسن پرویز برگزار شده است.
صالحی تاکید کرد : ما یک مدت تجارت مدیریتی در کشور  داشتیم در صورتیکه ذخیره مدیریت مدیر جدید تجارت مدیریتی است البته ممکن است  الان صورت مسئله این تجارت عوض شده باشد انسان هیچ وقت از یادگرفتن ضرر نمی‌کند.

به گفته معاونت فرهنگی وزارت ارشاد تحلیل اسناد بالادستی و داخل وزارخانه تحلیل محتوای قراردادها و خرید کتاب و ا مور مرتبط با چنین فعالیت‌هایی از کارهای دیگر وی در یک ماهه اخیر به حساب می‌آید.
صالحی در بخش دیگری از صحبتهای خود در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری فارس در خصوص رای لغو مجوز انتشارات چشمه و صحبتهای وزیر ارشاد در خصوص نبود دلیلی برای لغو فعالیت نشر چشمه افزود: بحث چشمه از اول آمدن من مطرح بود و در حوزه داخلی و رسانه‌ای پیگیرش بودم در این حوزه مقدمات این است که قانون بد بهتر از بی قانونی بوده است و ما نمی‌توانیم در یک فضای بی قانونی حتی انتظار آزادی و عدالت داشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه قوانین برای معاونت فرهنگی  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محترم و لازم‌الاجرا بوده و در این زمینه هیچ تبصره سلیقه‌ای نداریم.

وی ادامه داد: در مورد نشر چشمه صحبت وزیر ارشاد بد برداشت شده زیرا نشر چشمه با توجه به گستردگی فعالیت‌هایش هرگز از فعالیت باز نیایستاده‌ است.

گفتنی است؛ که صالحی در پایان صحبتهای خود در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری ایرنا به بدهی 64 میلیارد تومانی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد اشاره کرده و گفت بحث ناشران بدترین بحث ماست و انصافاً ناشرین در این چند سال اخیر با چنگ و دندان به وضعیت  خود رسیدگی کرده‌اند و کاهش تعهد ما به ناشران با شیبی در چند ماهه آینده در اولویت اول کار ما قرار گرفته است.

انتهای پیام/ اس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.