سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دولت اوباما هنوز نتوانسته قانونگذاران را درباره توافق با ايران متقاعد کند

سي‌ان‌ان گزارش داد دولت آمريکا هنوز نتوانسته است برخي قانونگذاران آمريکا را درباره توافق با ايران متقاعد کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سي ان ان، «جيم شوتو» خبرنگار اين شبکه در گزارشي درباره گفتگوهاي هسته‌اي ايران گفت مقامات ارشد ايران و غرب به سي‌ان‌ان گفته‌اند به توافق انتقالي و موقت نزديک شده اند. اين پيشنهاد به همه جنبه‌هاي برنامه هسته‌اي ايران از غني‌سازي اورانيوم گرفته تا ذخاير اورانيوم اين کشور و همچنين نظارت بر سري ترين تاسيسات نظامي ايران خواهد پرداخت. در مقابل غرب نيز تحريمها عليه ايران را به طور محدود کاهش خواهد داد. دولت آمريکا خيلي سعي کرده است با دقت کاهش اين تحريم‌ها را کم‌اهميت جلوه دهد. 

سامانتا پاور نماينده آمريکا در سازمان ملل متحد در گفتگو با شبکه سي‌بي‌اس در گفت ما قول کاهش موقتي، اندک، قابل برگشت و محدود تحريمها را مي‌دهيم اما در مقابل برنامه هسته‌اي ايران را متوقف مي‌کنيم.
 
تاکنون اين توضيحات دولت آمريکا نتوانسته است جمهوريخواهان و حتي برخي دموکراتهاي کنگره را قانع کند. آنها دولت اوباما را متهم مي‌کنند توجيحاتش بيشتر احساساتي است و جزئيات کمتري در آن گنجانده شده است. البته آژانس بين المللي انرژي اتمي به اين نتيجه رسيده ايران در عمل به خواسته‌ها، پيشرفتهايي داشته است. گزارش جديد اين آژانس نشان مي‌دهد ايران نصب سانتريفوژهاي جديد و پيشرفته را متوقف کرده است.  ارزيابي آژانس بين‌المللي انرژي اتمي اين است که کاهش سرعت برنامه هسته‌اي ايران داوطلبانه بوده و مشکلات فني علت آن نبوده است.

مقامات ايران و ديپلماتهاي غربي قرار است چهارشنبه در ژنو ديدار و گفتگو کنند. 


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.