سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه /

وجودآمادگی کامل برای واگذاری مديريت مرز رسمي و بين المللي پرويز خان به گمرك

استاندار كرمانشاه از آمادگي كامل استان در واگذاري مديريت مرز رسمي و بين المللي پرويز خان به گمرك خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

 حجت اله دمياد در جلسه اي كه با حضور مشاور و مديران كل بخش ترانزيت و صادرات گمرك ايران در سالن جلسات استانداري برگزار شد، از آمادگي كامل استان در واگذاري مديريت مرز رسمي پرويز خان به گمركات استان كرمانشاه خبرداد و گفت: با توجه به اينكه مرز رسمي و بين الملي پرويزخان از جمله مرزهاي پر ظرفيت در حوزه صادرات به كشور عراق محسوب مي شود، لذا تلاش و كوشش مسئولين امر بايستي در راستاي توسعه و شكوفايي بيش از پيش و رونق اقتصادي اين مرز تحقق پيدا كند.

وي با اشاره به اينكه قريب به 54 درصد از صادرات داخلي كشورمان به اقليم كردستان عراق از طريق اين مرز انجام مي گيرد، افزود: بايد توجه داشت كه راهبرد مديريت استان در توسعه امر تجارت خارجي بر اساس اولويت منافع ملي و منطقه اي استوار است و قطعا تلاش و اهتمام ويژه مديران گمرك ايران در اين زمينه لازم و ضروري است.

دمياد همچنين با اشاره به موقعيت سوق الجيشي استان كرمانشاه در منطقه غرب كشور، تصريح كرد: از مسئولين امر انتظار مي رود كه در وضعيت ترانزيتي اين مرز با جديت بيشتري ورود پيدا كنند، زيرا مسئولين استاني خود در رونق بيش از پيش  اقتصاد در اين منطقه از هيچ گونه تلاشي فرو گذار نيستند.

وي يادآور شد: بدون شك حجم صادراتي بسيار بالا در مرز پروي خان مي تواند زمينه ساز عمران و آبادني در منطقه و همچنين افزايش قدرت ملي را بدنبال داشته باشد.

دمیاد در ادامه گفت: موضوع واردات سوخت به كشور از طريق مرز پرويزخان منفعتي نصيب مردم اين ديار و استان نخواهد كرد و بايستي در اين زمينه اقدامات موثري در جهت بهبود وضعيت موجود صورت گيرد.

در اين نشست مصوب شد كه سازمان گمرك ايران نسبت به نصب و راه اندازي دستگاه XRY به منظور كنترل واردات از كشور عراق در مبادي اين مرز اقدام  نمايد./س


برچسب ها: واگذاری ، پرویزخان ، گمرک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.