سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

محتوای زیارت عاشورا بلندای معرفت است

یک کارشناس مذهبی گفت: به محتوای زیارت عاشورا توجه شود زیرا بلندای معرفت است؛ قرآن و دعا را همراه با تدبر و فهم باید خواند، زیرا دعا کارخانه انسان‌سازی است.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، حجت‌الاسلام علی محیطی در جمع عزاداران تکیه ابوالفضلی نیشابور، افزود: قرائت‌کنندگان زیارت عاشورا و عاشقان حسینی قدر خود را بدانند.

وی اظهار داشت: تغییر سبک زندگی بر اساس آموزه‌های اسلام و ساختن ارزش‌ها می‌تواند یک زندگی اسلامی را برای فرد مسلمان بنیان کند.

این مبلغ اعزامی از اداره‌كل اوقاف و امور خيريه خراسان رضوي تصریح کرد: اگر سبک زندگی به مسلخ نرود، عقیده‌ها درست شود، لباس پوشیدن، فیلم‌های غربی، سبک کوچه و خیابان و بازار غربی وارد زندگی ما نشود، می‌توانیم اسلامی زندگی کنیم.

محیطی در خصوص تاثیر زیارت عاشورا، عرفان و معرفت حسینی، بیان داشت: زیارت عاشورا را با صدای خوب می‌خوانیم و اشک می‌ریزیم؛ اما باید به اصل آن هم توجه کنیم و به عمق آن پی ببریم.

وی در خصوص تفسیر زیارت عاشورا به ذکر نکته‌هایی پرداخت و ادامه داد: اگر برای میت قرآن می‌خوانیم نباید آیاتی را بخوانیم که در زمان حیات به آن عمل نکرده است زیرا دچار عذاب و ناراحتی می‌شود مانند قرائت آیاتی درباره منع شرب خمر برای کسی که هیچ وقت این کار را انجام نداده است.

مدرس حوزه علمیه قم عنوان کرد: معرفت و شناخت خداوند، شفاعت امام حسین(ع) و مقاما محمودا نکاتی دیگر در زیارت عاشورا است که باید به آن دقت کرد.

محیطی یادآور شد: اگر می‌خواهید به مقام محمود الهی برسید، نماز شب بخوانید، زیرا پیامبر(ص) با نماز شب و امام حسین(ع) با شهادت به این مقام رسیدند.

وی خاطرنشان کرد: مقام محمود آن مقامی است که مورد حمد و ستایش خدا باشد و کاری کنیم که خداوند بر عمل ما مهر بزند و انسان به جایی برسد که به اذن الهی مرده را زنده کند و به هر چه اراده کند و بگوید باش، موجود شود.

این واعظ مذهبی اضافه کرد: توجه به مستحبات و به‌ویژه خواندن نافله شب حتی به اندازه سه رکعت آن می تواند راهی برای نزدیک شدن به مقام محمود باشد.

محیطی گفت: به رضای الهی برسید که هر چه مانند تحصیل و ثروت داریم همه از او است و تفکری که بگوید این منبر من است و مال و اموال و ... از من است، غلط است؛ خود را از خدا جدا نکنید، فرعون صفت نباشیم و من من نگوییم؛ بنی‌صدر رئیس جمهوری شیطان صفت بود که من من می‌کرد./س

برچسب ها: محتوای ، زیارت ، عاشورا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.