سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

92 درصد تولید زعفران جهان در ایران / نوسانات شدید قیمت زعفران، صادرات را با مشکل مواجه کرده است

رئیس اتحادیه صادر کنندگان زعفران ایران گفت: نوسانات شدید قیمت زعفران در هر روز، صادرات این محصول را با مشکلات متعددی روبرو کرده است.

غلامرضا میری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد با بیان این مطلب گفت: ما در هر روز با 200 تا 400 هزار تومان نوسان در قیمت زعفران مواجه هستیم که با این بازار بی ثبات، صادرات زعفران با مشکل روبرو می شود.

وی افزود: بیشترین میزان صادرات ما به کشورهای اروپایی است که یک درصد افزایش قیمت نیز برای آنها زیاد است. با این نوسانات، ما نمی توانیم در بازارهای هدف ماندگاری داشته باشیم و بسیاری از مشتریان خود را از دست خواهیم داد.

میری تصریح کرد: حداکثر اعتبار قیمتی که ما می توانیم به مشتریان اعلام کنیم، 48 ساعت است این در صورتی است که بسیاری از کشورهای اروپایی، قراردادهای خود را شش ماهه و یک ساله منعقد می کنند بنابراین، با توجه به اینکه ایران اولین تولید کننده زعفران در دنیا است اما متاسفانه بازار رعفران در دست ما نیست.

نائب رئیس شورای ملی زعفران به بکارگیری تمهیداتی برای رفع نوسانات قیمتی این محصول اشاره کرد و افزود: باید تسهیلاتی در اختیار صادرکنندگان قرار گیرد تا رعفران را به قیمت کارشناسی شده از تولیدکنندگان خریداری کنند و از این زعفران در جهت تنظیم بازار و رفع نوسانات قیمتی استفاده شود./س

برچسب ها: نوسانات ، قیمت ، زعفران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.