سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس مرکز بهداشت خوزستان خبر داد

شناسایی 15 هزار دیابتی در روستاهای خوزستان

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: در طرح غربالگری که در روستاهای خوزستان در مورد جمعیت بالای 30 سال انجام شد، بیش از 15 هزار فرد دیابتی شناسایی شدند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران سیدمحمد علوی با اشاره به اینکه هفته دیابت از 27 آبان ماه آغاز و تا سوم آذرماه با شعار «دیابت، آموزش و پیشگیری» ادامه دارد، اظهار کرد: عوامل تاثیرگذار در ابتلا به دیابت عبارت از سابقه خانوادگی، تغذیه نا‌مناسب، چاقی و افزایش وزن، فشار خون و سبک زندگی بی‌تحرک است.

وی به علائم بیماری دیابت اشاره کرد و ادامه داد: پرخوری، پرادراری و پرنوشی از جمله علائمی هستند که از نظر ابتلا به دیابت باید مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان خاطرنشان کرد: اختلال در سطح هوشیاری، اغمای بیمار، نابینایی، بیماری کلیوی و قطع پا از عوارض حاد بیماران دیابتی است.

وی اضافه کرد: همچنین سکته قلبی و مغزی از عوارض درازمدت بیماری دیابت است که با درگیر شدن عروق ریز و درشت با این بیماری صورت می‌گیرد.

علوی عنوان کرد: در طرح غربالگری که در روستاهای خوزستان در مورد جمعیت بالای 30 سال انجام شد، بیش از 15 هزار فرد دیابتی شناسایی شد.

وی به آغاز طرح غربالگری روستایی دیگری از اول آبان ماه اشاره کرد و گفت: این غربالگری افراد بالای 30 سال و زنان باردار را شامل می‌شود که تا پایان سال ادامه دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه این طرح 250 هزار نفر را تحت پوشش قرار داده است، تصریح کرد: راه‌اندازی مراکز مشاوره دیابت در بیمارستان‌ها و آگاه‌سازی مردم از جمله برنامه‌هایی است که در راستای کاهش عوارض دیابت انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه هفته دیابت از 27 آبان ماه آغاز و تا سوم آذرماه ادامه دارد، اذعان کرد: برگزاری همایش و برپایی ایستگاه سلامت از جمله برنامه‌های هفته دیابت با شعار «دیابت، آموزش و پیشگیری» است.
برچسب ها: خوزستان ، دیابت ، غربالگری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.