سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه علم وصنعت:

بهترین پیام سبک زندگی عاشورایی عزت جهان اسلام و مومنین است

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه علم وصنعت گفت: اگر ما پیام‌های عاشورا را خوب درک کرده باشیم عزت‌مندانه زندگی می‌کنیم و ما نمی‌توانیم ادعا کنیم که شیعه امام حسین باشیم اما در مقابل سلطه مستکبران و زورگویان جهان سرتعظیم فرود بیاوریم.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، "حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد ابراهیمی نژاد" مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دردانشگاه علم وصنعت، درخصوص سبک زندگی حسینی وعاشورایی اظهار داشت: بهترین پیام سبک زندگی عاشورایی عزت جهان اسلام و مومنین بود که به دست امام حسین رقم خورد و اگر ما پیام‌های عاشورا را خوب درک کرده باشیم عزت‌مندانه زندگی می‌کنیم و ما نمی‌توانیم ادعا کنیم که شیعه امام حسین باشیم اما در مقابل سلطه مستکبران و زورگویان جهان سرتعظیم فرود بیاوریم.
 
وی افزود: یکی از درس‌هایی که سبک زندگی سیدالشهدا به ما می‌دهد عزت‌مداری است. ما اعتقاد داریم عزت ازآن خداوند، رسولش و مومنین است.خداوند همه امور بندگان و اهل ایمان را به خودشان واگذار کرده است اما یک چیز را به آن‌ها اجازه نداده است.
 
مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه علم وصنعت تصریح کرد: خداوند به اهل ایمان اجازه نداده است که خود را ذلیل کنند ما در روایات داریم که اگر کسی به شما آب برای وضو می‌دهد اما اگر با منت می‌دهد شما حق ندارید با ان آب وضو بگیرید و باید تیمم کنید. بنابراین بزرگترین درسی که امام حسین به بشریت و علی‌الخصوص شیعه می‌دهد عزت‌مندی است.
 
ابراهیمی نژاد اضافه کرد: عزت انسان از درون آغاز می‌شود اگر کسی در مقابل خواهش‌های نفسانی از خود استقامت نشان ندهد و خود را کوچک کند و خود را وابسته به تمایلات نفسانی کند این فرد از درون ضعیف خواهد شد در نتیحه تن به ذلت‌های خارجی نیز می‌دهد.
 
حجت‌الاسلام ابراهیمی نژاد مطرح کرد: در آیات قران آمده است که فرعون چرا برگرده بنی اسرائیل سوار شد چرا این قوم قدرت‌مند را 360 سال زیر یوغ ظلم و ستم خود گرفت. این سلطه‌گری از اینجا شروع شد که این قوم با برخی فسق، فجور و کج‌روی‌ها زمینه را آغاز کردند.
 
مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه علم وصنعت ادامه داد: بهترین پیام سبک زندگی عاشورایی عزت جهان اسلام و مومنین بود که بدست امام حسین رقم خورد و اگر ما پیام‌های عاشورا را خوب درک کرده باشیم عزت‌مندانه زندگی می‌کنیم و ما نمی‌توانیم ادعا کنیم که شیعه امام حسین باشیم اما در مقابل سلطه مستکبران و زورگویان جهان سرتعظیم فرود بیاوریم.
 
حجت‌الاسلام ابراهیمی نژاد ابراز داشت: پیام دیگری که سبک زندگی عاشورا برای دل‌های بیدار دارد مسئله رضا، صبر و استقامت است. ما در این عالم ماده که عالم محدودیت است نباید انتظار داشته باشیم که در این دنیا با سختی‌ها و گردنه‌های دشوار برخورد نکنیم بلکه ما باید بزرگ شویم و وسعت پیدا کنیم در این صورت است که سختی‌ها دربرابر ما کوچک می‌شوند .
 
وی عنوان کرد: اگر همه مصائب انبیا، شهدا، صالحین و دینداران در طول تاریخ را در نظر بگیریم همه اینها یک کاسه برای امام حسین جمع شده است .امام حسین همه سختی ها رادر یک روز به جان می خرد تا بشر راهش را گم نکند. در هیچ قسمتی از تاریخ کربلا و واقعه عاشورا یک جمله اعتراض آمیز از خاندان امام حسین نقل نشده است. تسلیم دربرابر خدا و صبر در برابر مصیبت ها ثمره محبت انسان است .
 
مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه علم وصنعت تاکید کرد: اگر انسان هدفش را دوست بدارد، آستانه تحملش بالا می‌رود و محبت براثر معرفت است و اگر این‌گونه نباشد معرفتی نمی‌ماند. امام حسین در مرحله‌ای از رضا و تسلیم قرار گرفته است که برای ما قابل درک نیست مقام تسلیم و رضا جایگاهی است که جامعه اسلامی ما بدان نیازمند است .
 
حجت‌الاسلام ابراهیمی نژاد خاطرنشان کرد: همان‌طور که قرآن معجزه پیامبر است و راه را نشان می‌دهد، صحنه کربلا هم از صحنه بزرگ جاوید است و همیشه تازه است هرموقع انسان با کربلا وصل شود سرنخ‌های تازه زیستن و بهتر زندگی کردن را می‌آموزد.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.