سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان/

طرح اهدای کتاب، اهدای دانایی در حاشیه نمایشگاه اجرا می‌شود

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان از اجرای طرح "اهدای کتاب، اهدای دانایی" در حاشیه نمایشگاه سراسری کتاب همدان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان؛ ارشاد استعددی اظهار کرد: نمایشگاه کتاب رویداد بزرگ فرهنگی است که حساسیت‌ها را در بخش کتاب بیشتر کرده و در راستای ارتقاء سرانه مطالعه نقش موثر و عمیقی دارد.
وی با تأکید بر اینکه نمایشگاه در تأمین منابع کتابخانه‌های عمومی، شخصی و ... اثرگذار است، افزود: برپایی نمایشگاه کتاب فرصتی است که دستگاه‌های متولی فرهنگ فضایی را فراهم کنند تا جوانان و نوجوانان با بازدید از نمایشگاه میزان مطالعه خود را افزایش دهند.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با تأکید بر اینکه دستگاه‌های آموزشی باید از این نمایشگاه به عنوان فرصت بهینه بهره‌مند شوند، اذعان کرد: دانش آموزان و دانشجویان می توانند با حضور در نمایشگاه، از کتب مد نظر خود در هر بخش استفاده کنند.
وی از برپایی غرفه‌ای متفاوت از طرف کتابخانه‌های عمومی در نمایشگاه خبر داد و افزود: در این غرفه کارشناسان با ارائه و معرفی خدمات کتابخانه‌های عمومی، مراجعه‌کنندگان را آگاه می‌کنند و همه کسانی که به این غرفه مراجعه کنند، به صورت رایگان عضو کتابخانه می‌شوند.
استعدادی از برگزاری مسابقات فرهنگی در حاشیه نمایشگاه خبر داد و افزود: دوم آذر نقد و رونمایی کتاب «لرزان و لغزان چون ژله» با موضوع مهدویت توسط دکتر شفیعی سروستانی انجام خواهد شد.
وی از گردهمایی کتابداران در حاشیه نمایشگاه خبر داد و یادآور شد: 30 آذر ماه در حاشیه نمایشگاه کتاب، ضمن بازدید کتابداران از نمایشگاه، از کتابداران نمونه تجلیل می‌شود.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان خاطرنشان کرد: مشاوره کتاب نیز در کنار غرفه کتابخانه‌های عمومی انجام می‌شود تا سیر مطالعاتی به آنها ارائه شود.
وی از اجرای طرح جمع‌آوری و اهداء کتاب از سوی مردم به کتابخانه‌ها خبر داد و گفت: در این طرح که با عنوان «اهدای کتاب، اهدای دانایی» نام دارد افراد می‌توانند کتاب‌های مطالعه شده خود را به کتابخانه‌های عمومی اهداء کنند تا در اختیار افراد دیگری قرار گیرد.
برچسب ها: کتاب ، اهدا ، دانایی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.