سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"علوم انسانی اسلامی" دیگر یک بحث مطرود نیست

رئیس شورای سیاست گذاری دومین کنگره بین المللی علوم انسانی گفت:با توجه به تحول بنیادین علوم انسانی و استقبال چشمگیر محققان کشورهای مختلف علوم انسانی دیگر یک بحث مطرود نیست.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛‌حجت الاسلام والمسلمین رضا غلامی، رئیس شورای سیاست گذاری دومین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی صبح امروز با حضور در این کنگره طی سخنرانی گفت: طی چند سال اخیر شاهد تحول بنیادین در علوم انسانی بوده‌ایم که البته تمام این تحول‌ها باعث چشمگیر روبرو شده است، چنانچه پاسخ در حوزه علوم انسانی یکی از دغدغه‌های اهل علم محسوب می‌شود. 

وی با بیان این مطلب که علوم انسانی اسلامی دیگر یک بحث مطرود نیست، افزود: با توجه رشد چشمگیر و تحول بنیادین در این حوزه هم اکنون علوم انسانی اسلامی یک بحث مطرود نیست چنانچه علوم انسانی زیر چتر الهی به روابط بین انسان‌ها می‌پردازد خواه این علوم نتیجه عقل انسانی باشد یا وحی. 

غلامی تصریح کرد: دومین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی با مشارکت دانشگاه و مرکز تحقیق حوزوی و دانشگاهی و ۴۹۶ چکیده مقاله که از این تعداد ۴۰۰ مقاله دریافت و بعد از داوری ۱۷۶ مقاله برای ارائه در کنگره به چاپ رسیده است، چنانچه تنها مقالاتی که از سطح علمی و پژوهشی برخوردار باشند مورد تایید قرار گرفتند. 

وی در پایان گفت: این کنگره دارای ۱۰ کمیسیون تخصصی است و یکی از اتفاقات مهم در این کنگره اهدا نخستین جایزه علوم انسانی اسلامی که اولین جایزه بزرگ غیر دولتی به سه نفر اهدا می‌شود.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.