سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دردسر بیکاری و معضلات تکان دهنده آن

یک آسیب شناس اجتماعی گفت: بیکاری معضل اجتماعی دیگری است که هم آسیبهای جدی فردی و هم آسیبهای قابل ملاحظه اجتماعی را به دنبال دارد.

 افشاری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: بیکاری از بزرگترین مشکلاتی است که باعث بر هم خوردن تعاول در خانواده و مهم تر از آن جامعه می شود و تحقیقات نشان داده است که افراد با شغل مناسب و تحصیلات خوب رضایت بیشتری از زندگی دارند و شادتر هستند.
 
وی با اشاره به آثار منفی بیکاری و تاثیر آن بر جامعه افزود: متاسفانه بیکاری در سال های اخیر به افزایش ارتکاب  جرم، رشد مشاغل کاذب، دستفروشی زورگیری های خیابانی و سایر آسیب های اجتماعی دامن زده است.
 
افشاری ادامه داد: مشکلات ناشی از بیکاری و حتی نبود امنیت شغلی در یک جوان علاوه بر افزایش باز روانی فرد و کاهش  اعتماد به نفس موجب آشفتگی در خانواده و به  تبع آن جامعه را هم دستخوش معضلاتی می کند.
 
وی تصریح کرد: در گذشته  خانواده های در اوقات فراغت نوجوانی خود  را مشغول به کار می کردند  اما امروزه این کار قبیح تلقی می شود، در حالی که خلاقیت نوجوانان با یادگیری مهارت های اجتماعی افزایش می یابد.
 
 افشاری خاطر نشان کرد: خانواده ها باید برای انتخاب شغل آینده فرزندانشان استعداد یابی و مهارت های آنها را یادگیری مشاغل گوناگون شناسایی کنند تا  نوجوانان به مشاغل کاذب و مشاغلی که به آن علاقه یا انگیزه ای ندارند مشغول نشوند.

انتهای‌پیام/

برچسب ها: بیکاری ، معضل ، اجتماعی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.