سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

انتشار 90 عنوان كتـاب در بنياد پژوهش‌هاي اسلامي آستان قدس

مدير عامل بنياد پژوهش‌هاي اسلامي آستان قدس رضوي از چاپ 90 عنوان كتاب طي هشت ماه سال جاري در شمارگان 373 هزار نسخه خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، حجت‌الاسلام و المسلمين علي اكبر الهي خراساني در نشستي مطبوعاتي كه به مناسبت سي‌امين سالگرد تاسيس بنياد پژوهش‌هاي اسلامي برگزار شد، گفت: اين كتاب‌ها در موضوعات مختلف چاپ شده و از اين تعداد، 72 عنوان چاپ اول و مابقي آن‌ها چاپ مجدد است.

وي با اشاره به رشد 33 درصدي چاپ كتاب در مقايسه با سال گذشته ادامه داد: از ابتداي سال جاري 138 جلد كتاب چاپ و منتشر شده كه 81 جلد چاپ اول و 57 جلد چاپ مجدد است و در سال گذشته 169 جلد كتاب در شمارگان 495 هزار و 100 نسخه چاپ شده است و 77 جلد آن‌ها چاپ نخست و 92 جلد چاپ مجدد است.

مدير عامل بنياد پژوهش‌هاي اسلامي آستان قدس رضوي با بيان موفقيت‌هاي كسب شده از ابتداي سال جاري تا كنون عنوان كرد: كتاب «فلسفه علم و دين در اسلام و مسيحيت» شايسته‌ي تقدير در بيست و چهارمين دوره‌ي جايزه‌ي كتاب فصل و كتاب‌هاي «مزارات ايران» و « فلسفه علم و دين در اسلام و مسيحيت» و «تاريخواره علوم، سياست، ديوان و هنر در اسلام» در دهمين جشنواره‌ي انتخاب كتاب سال استان خراسان رضوي برگزيده شدند.

الهي خراساني با اشاره به برگزاري چهار نشست‌ علمي و تخصصي در هشت ماه گذشته‌ي سال جاري گفت: اين نشست‌ها با موضوع عصب شناسي در آموزه‌هاي اسلامي، مباحث تطبيقي ميان اسلام و اديان شرقي با تأكيد بر خداشناسي در آئين هندوئي، احياء متون اسلامي و مكتب رضوي، رويكرد‌هاي نو در تاريخ اسلام و تاريخ امام رضا(ع) و چالش‌هاي فرهنگ مصرف در جامعه ايران در بنياد پژوهش‌هاي اسلامي آستان قدس رضوي برگزار شده است.

وي با اشاره به انتشارات اين موسسه در 29 سال گذشته تصريح كرد: طي اين سال‌ها هزار و 522 عنوان كتاب در شمارگان بيش از يازده ميليون و 973 هزار نسخه چاپ شده كه از اين تعداد، هزار و 73 عنوان كتاب چاپ اول و 449 عنوان چاپ مجدد است.

مدير عامل بنياد پژوهش‌هاي اسلامي آستان قدس رضوي اذعان كرد: اين مؤسسه به طور متوسط در هر سال 106 جلد كتاب در شمارگان بيش از 412 هزار نسخه در موضوع‌هاي قرآن، حديث، تاريخ و سيره معصومين(ع) و سرگذشتنامه‌ها، فقه و اصول، كلام و عقايد، اسلام و اجتماع، اسلام و اقتصاد، اسلام و هنر و... چاپ كرده است كه بيشترين آمار كتاب‌هاي چاپ شده طي اين 29 سال در موضوع تاريخ و سيره معصومين(ع) و سرگذشتنامه‌ها 261 عنوان كتاب چاپ شده است و 178 عنوان كتاب چاپ اول و مابقي چاپ مجدد است.

الهي خراساني با اشاره به موفقيت‌هاي بنياد پژوهش‌هاي اسلامي آستان قدس رضوي يادآور شد: بيش از 80 عنوان كتاب چاپ شده در اين موسسه در جشنواره‌ها و محافل علمي و پژوهشي كشور، حائز بالغ بر 110 مقام برتر برگزيده و شايسته‌ي تقدير شده است و اين موسسه در 6 كنگره و سمينار و بيش از 70 همايش و نشست علمي و تخصصي برگزار كرده است./

برچسب ها: کتاب ، آستان ، قدس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.