سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خراسان جنوبی/

پیش‌بینی برداشت 8 تن زعفران خشک در فردوس

رئیس جهادکشاورزی فردوس از پیش‌بینی برداشت هشت تن زعفران خشک در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، عباسعلی غلامی اظهار کرد: شهرستان فردوس یکی از قطب‌های تولید زعفران و سومین تولیدکننده در استان خراسان جنوبی است.

وی با اشاره به کیفیت مطلوب زعفران در شهرستان فردوس گفت: زعفران فردوس در مدرسه تحقیقاتی خراسان به عنوان مرغوب‌ترین زعفران از نظر عطر و رنگ‌دهی شناخته شده است.

رئیس جهادکشاورزی فردوس افزود: در حال حاضر برداشت زعفران از سطح سه هزار و 150 هکتار از مزارع این شهرستان آغاز و پیش‌بنی می‌شود در سال جاری هشت تن زعفران خشک در فردوس برداشت شود.

کاهش 38 درصدی برداشت زعفران در فردوس

غلامی کم‌آبی و خشکسالی‌های پیاپی را از مهم‌ترین مشکلات زعفران‌کاران عنوان و تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری به سبب کمبود آب و تامین آب بخش اعظمی از مزارع مناطق کوهپایه‌ای شهرستان به وسیله تانکر، میزان برداشت زعفران نسبت به سال‌های گذشته 38 درصد کاهش یابد.

وی یادآور شد: در سال جاری از هر هکتار مزارع زعفران فردوس 2.8 کیلوگرم زعفران برداشت می‌شود که این میزان در شرایط عادی به ازای هر هکتار چهار کیلوگرم است.

رئیس جهادکشاورزی فردوس گفت: در سال گذشته تسهیلاتی از محل اعتبارات کارگروه توسعه بخش کشاورزی به کشت و توسعه محصول زعفران اختصاص یافت تا در سال‌های آینده شاهد تولید بیشتر این محصول باشیم.
برچسب ها: فردوس ، زعفران ، خراسان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.