سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/

معماری سنتی ایران باید در تاریخ تمدن جهانی ثبت شود

هنرمندکشورمان گفت: برای حفظ سنت معماری ایران و معرفی آثار بیشتری به دنیا و گنجاندن آنها به کتاب تاریخ و تمدن جهان باید از طریق آموزش ای درست و کارشناسی به نیرو های جوان و علاقه مند به این رشته نسلی را تربیت کنیم که به سنت معماری ایرن وقوف کامل داشته باشند .

فخرالدین ایمانی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن گفت :هر کشوری برای معرفی ابعاد مختلف هنر خود به دنیا نیازمند حرکت هایی مانند یافت آثار قدیمی و باز سازی بقایای به جامانده از صد ها سال پیش در حوزه فرهنگ و هنر هستند ، تا از این طریق بتوانند در بحث تمدن امتیازات ارزشمندی را در ابعاد بین المللی کسب کنند .

وی در ادامه این مطلب تصریح کرد : هم اکنون در شرایط فعلی سنت در برنامه های هنرمندان ما در شاخه های مختلف این حوزه به دلیل نگاه خاص مخاطبان به شیوه های هنر آن هم با ساختار مدرن بر پایه تغییر و تحولات جدید در حوزه هنر از جایگاه ویژه ای همانند گذشته های نه چندان دور برخوردار نیست .

این هنرمند معمار کشورمان با اشاره به اهمیت ثبت معماری سنتی ایران در کتاب تاریخ و تمدن جهان اضافه کرد :برای حفظ سنت معماری ایران و معرفی آثار بیشتری به دنیا و گنجاندن آنها به کتاب تاریخ و تمدن جهان باید از طریق آموزش ای درست و کارشناسی به نیرو های جوان و علاقه مند به این رشته نسلی را تربیت کنیم که به سنت معماری ایرن وقوف کامل داشته باشند .

ایمانی شفاف سازی خلاء های موجود در حوزه معماری را لازمه بهبودشرایط دانست و اظهارداشت:هر برنامه ای که برای حل مشکلات و بهبود شرایط حوزه معماری ایران می خواهد در بدنه این هنر جاری شودباید با شفاف سازی خلاءهای موجود ،باید به شکل ریشه ای و درست در این هنر اصیل ایرانی انجام شود ./س


برچسب ها: معماری ، ستنی ، تمدن ، فرهنگ هنر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.