سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل /

عزاداری اردبیلی‌ها پیشرو در منطقه آذربایجان است

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: عزاداری مردم اردبیل به عنوان پایتخت حسینی شهره عام و خاص است و در منطقه آذربایجان از پیشتازی خاص برخوردار است.

کمال‌الدین پیرموذن در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل افزود: نقش ممتاز، بارز و تعیین کننده اردبیل در رشد و توسعه فرهنگ شیعی علوی و حسینی در تاریخ کشورمان غیر‌قابل انکار است و هیچ استانی در کشورمان حتی تبریز و زنجان نیز در عزاداری قابل قیاس و رقابت با اصالت عزاداری اردبیلی‌ها در سوگ حضرت سیدالشهدا (ع) نیست.

وی خاطرنشان کرد‌: مردم این خطه با شور و عشقی که برخاسته از دلدادگی به مکتب حضرت سیدالشهدا (ع) است و تبلوری از ایمان، ایثار و پایبندی به اعتقادات قوی است که در سوگ مولایشان امام حسین (ع) از روزهای قبل از محرم دستجات عزاداری به راه انداخته و تا آخر صفر این عزاداری‌ها به اشکال مختلف برپا می‌شود.

نماینده مردم اردبیل ،نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، اردبیل را پایتخت حسینی ایران اسلامی و مرکز عشق و دلدادگی به ساحت حضرت عباس (ع) توصیف کرد و افزود: عرض ارادت و وفاداری که مردم اردبیل به ساحت سردار رشید کربلا حضرت عباس (ع) نشان می‌دهند نمود و الگویی برای تمام جهان بشریت است تا در طریق عشق‌ورزی به بزرگان دین از این سرزمین الهام بگیرند.

پیرموذن تصریح کرد: عزاداری پرشور حسینی و اصیل اردبیلی‌ها در پاسداشت شعائر اسلامی و فرهنگ معارف اهل بیت عصمت و طهارت زبان زد عام و خاص است و در تاریخ نیز نظیری برای آن یافت نمی‌شود و از همین روست که این جایگاه ممتاز را احدی نمی‌تواند تصاحب کرده و یا بخواهد در این عرصه با اردبیل، شاخص و دارالارشاد رقابتی داشته باشد.

وی یادآور شد: با این اعتبار و عظمت و شوکت اهالی استان اردبیل انتظار دارند که صاحب منصبان کشور به ویژه رسانه ملی در پوشش رویدادهای مذهبی و عزاداری اردبیل همتی مضاعف داشته باشند تا در شأن و جایگاه استان اردبیل نمایش وحدت و همدلی از رسانه ملی پخش شود/س.

برچسب ها: اردبیل ، عزاداری ، مردم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.