به گزارش خبرنگار فناوری نوین باشگاه خبرنگاران؛ دکتر بختیار محمودپور، دبیر علمی همایش با بیان این که آموزش یکی از اصیلترین و مهمترین دغدغهی نهادهای علمی، فرهنگی و سیاستگذاری هر جامعهای به شمار میرود، گفت: موزه علوم و فناوری به عنوان نهاد علمی و فرهنگی از این امر مستثنی نیست.
وی با بیان اینکه مروری بر ادبیات و متون علمی موجود در رابطه با موزه ،اهداف و وظایف آن نشان میدهد آموزش و توجه به آن در صدر برنامهها و کارکرد موزهها به شمار میرود افزود: متاسفانه در کشور ما تا کنون به این وظیفه مهم چندان توجهی نشده و عرصه علمی و آکادمیک آن نیز در فقر مضاعف به سر میبرد.
وی با بیان اینکه موزه علوم و فناوری با توجه به خلاءهای موجود در کشور وظیفه خود دانست تا با محور قرار دادن مبحث آموزش در موزهها و مراکز علم در همایشهای سالیانه خود بحث ورود به مباحث علمی را باز کند؛اذعان داشت :فراخوان سومین همایش از مرداد ماه امسال آغاز شد که طی آن حدود 70 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد و پس از ارزیابی مقالات توسط کمیته داوران 20 مقاله به صورت سخنرانی، 45 مقاله به صورت پوستر و 5 مقاله به صورت چاپ مورد پذیرش قرار گرفت.
محمودپور با بیان این که این همایش تا پنجشنبه هفته جاری ادامه داشته ودر دو بخش برگزار خواهد شد،خاطرنشان ساخت: بخش اصلی همایش که در سه روز برگزار میشود، شامل سخنرانیهای علمی در رابطه با موضوع آموزش غیر رسمی در موزهها، بازدید از موزه ملی و موزه علوم و فناوری و همچنین برگزاری نمایشگاه است و بخش دوم این همایش نیز که طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه برگزار میشود، شامل 6 کارگاه تخصصی در رابطه با آموزش در موزهها و دو جنگ فیزیک جهت آشنایی با بخشی از فعالیتهای آموزشی موزههای علوم و فناوری پیشبینی شده است.
به گفته دبیر سومین همایش موزه علوم و فناوری جمهوری اسلامی ایران نهادینهسازی
و ارج گذاشتن به آموزش، ترویج علم و دانش در موزهها و مراکز علم و تولید ادبیات علمی
در رابطه با آموزش در موزهها و در راستای هماندیشی و همافزایی صاحبنظران و اهل
فن از جمله اهداف برگزاری این همایش بشمار میروند
انتهای پیام