سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گروگان فرانسوي در نيجريه آزاد شد

شبکه فرانس 24 اعلام کرد گروگان فرانسوي در نيجريه آزاد شد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلويزيوني فرانس 24 ؛ این شبکه در خبري فوري به نقل از کاخ اليزه اعلام کرد، فرانسوا اولاند، رئيس جمهور فرانسه از آزادي فرانسيس کلون تبعه فرانسوي، که از دسامبر سال 2012 در نيجريه به گروگان گرفته شده بود، خبر داد.

فرانسوا اولاند رئيس جمهور فرانسه نیز اعلام کرد فرانسيس کلمب، گروگان فرانسوي که از 19 دسامبر 2012 در نيجريه ربوده شده بود آزاد شد.

در بيانيه کاخ اليزه آمده است «‌ رئيس جمهور فرانسه از اقدام قاطع مقامات نيجريه تشکر مي کند. » براساس اين بيانيه « وي از لوران فابيوس وزير امور خارجه فرانسه درخواست کرد براي استقبال از فرانسيس کلمب فورا به نيجريه سفر کند. » يک منبع نزديک به اين پرونده در پاريس اعلام کرد گروگان فرانسوي که اولاند روز يکشنبه آزادي وي را اعلام کرد از عمليات ارتش نيجريه براي گريختن استفاده کرده است. 

30 مرد مسلح فرانسيس کلمب را که يک مهندس 63 ساله است در ايالت کاتسينا در شمال  نيجريه ربوده شده بود. يک گروه نيجريه اي وابسته به گروه افراطي بوکوحرام مسئوليت اين گروگان گيري را به عهده گرفته بود. اين گروه به ويژه به نقش فرانسه در مالي اشاره داشت.

فرانسوا اولاند در بيانيه اليزه « از آزادي اين گروگان فرانسوي ابراز خرسندي و اعلام کرد فرانسه براي دستيابي به اين سرانجام خوش همه تلاش خود را به کار گرفته بود. »

وي افزود : « اين خبر که انتظار آن مي رفت سبب نمي شود ما هفت تن از هموطنان خود را که همچنان در سوريه، مالي و نيجريه گروگان هستند فراموش کنيم. فرانسه به تلاش بي وقفه خود براي آزادي آنها ادامه مي دهد. »


انتهای پیام /
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.